söndagsseg

jisses vad seg jag är. trött så jag skulle kunna somna! men det ska jag inte ^^ ska fortsätta med rensningen och sen laga god middag tills älsklingen kommer hem. ringde precis mäklaren och frågade hur intresset på lägenheten vi lagt bud på var idag på visningen (: och det hade inte varit så stort.. lucky us! okej att det är bruna skåpsluckor och brun plastmatta i köket, men vi ser mycket potential i den här charmiga bostadsrätten. det var en spekulant som backade såfort mäklaren sa att vi lagt bud redan. whi. hoppas nu att det inte kommer så många imorgon på visningen. den här vill vi ha! ringde älsklingen och han lät lika lyrisk som jag :D vi började redan planera. fast vi vet hur vi vill ha det. det gäller att inte förhasta sig när man köper inredning..bättre att låta allt växa fram (: men vissa saker vet vi redan nu att vi vill ha. sen är det bara att plöja massa inrednings tidningar och få massa tips (: gud va det ska bli kul.. framför allt att renovera själva och se hur allt växer fram. har skrivit tidigare att vi ska renovera upp lägenheten riktigt fint, bo där i nått år eller två för att sedan sälja den dyrare och ha som insats till en nybyggd villa (: jag renoverar gärna en lägenhet, men inte ett helt hus. sånt får hantverkarna fixa med. alex föräldrar köpte nybyggt hus.. alltså tomt och sen ett helt nytt hus "byggsats" och fick bestämma hur allt skulle se ut inne i huset, men kök, badrum, golv, väggar mm. tapetsera kan man ju göra själv. men fatta va lyxigt att få flytta till ett helt nytt hus, som bara vi har bott i. det är verkligen våran dröm och nu är vi på väg dit(:  och det låter mer lockande än att köpa ett gammalt hus och börja renovera och slita själva.. då har vi förhoppningsvis heltidsjobb båda två och kanske till och med en bebis och då vill vi inte gå upp på morgonen, åka till jobbet för att sedan komma hem och renovera.. och jag vet hur jag är. jag klarar inte av att leva för länge i stök och bök.. därför har vi bestämt att vi ska bo här i hyresrätten tills vi renoverat klart i bostadsrätten och bara kan flytta in (: jag längtar som bara den! har massa inspirations bilder här på datan.. flera olika mappar för olika rum. det är perfekt nu när vi ska renovera så vi vet hur vi vill ha det. ska sätta mig och kika lite i dom mapparna nu (: sen fortsätta med rensningen!

puss!



Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

fanny; Jag är så glad att vi valde vitt & svart som bas
i köket. Det är så fint och man kan byta accent lätt.
Ja det hade varit kul att gå & kika på inredning i hop.
Man skulle haft en heldag då man kunde kolla massa skojiga butiker med inredningspryls. :) Jag längtar tills vi ska åka till Malmö & kika nästa gång. Där finns massa kuliga affärer som jag gillar. Lagerhaus, granit, bolagret för att nämna några. Förstår att du är sugen på att handla inredningsprylar, vem är inte det? ;) Krams

Postat av: Minna

Ser att allting går bra^^ Hör av dej gumman=)
Puss

2008-03-16 @ 20:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback