thailand 28 november

hej sverige! hoppas att ni har det bra. synd att snon haller pa att smalta bort. men den kommer sakert tillbaka. vi har precis atit frukost. alltid lika gott. farsk frukt, omelett, rostat brod med goda palagg och farsk pressad juice at jag idag. riktigt gott! vi ska snart ga upp pa varat rum och gora oss i ordning, vi ska namligen aka ivag vid halv tva och rida elefant och traffa apor! ska bli sa himla mysigt! vi red pa elefan sist vi var har ocksa och det ar verkligen en upplevelse. jag som alskar djur! har dinns det mangder med fina djur. igar nar vi var i patong och shoppade sa holl jag iu en stor leguan. en sa ni ser pa bilden. vi hade en san som husdjur nar jag var lite mindre och bodde hemma, som hette edwin och det var jattekul att fa traffa en san igen (: vi fick betala 20 kr for att ta fyra kort med varan egna kamera, och det gjorde vi,. sa ni far se kort sen (: nattlivet i patong ar sjukt. folk overallt pa gatorna, mangder med belysningar och dom har aven borjat julpynta har.. men har verkar det inte vara rott som ar julfargen utan rosa!!? tog kort pa en julgran med massa rosa julkulor i. overallt star det utkladda man (det ar inte ovanligt att man klar ut sig till kvinnor har i thailand) och forsoker ragga upp folk. vi blev nastan indragna pa en nattklubb, men nar hon pekade uppat och jag sag alla halvnakna tjejer utbrast jag "buuut, they are hafe naked" och hon skrattade sa hon grat.. jag lat nog ganska forvanad.. vi ar ju inte direkt vana vid samma kultur. det var som att ga pa manchenasgatan (stavas det sa) fast tusen ggr varre. jisses. jag har hittat jattefina ljusslingor.. det ar som vita sma randomlights fast annu tatare snorat.. dom lyser helt underbart. blir vackert hemma sen (: nu ar det bara fyra dagar kvar i thailand, om man inte raknar med idag da.. och tiden har verkligen gatt fort. mysigt har vi haft det! men nu ska det bli skont att komma hem. och mysa infor julen. gud va mysigt :D langtar saa!

ska lasa min mejl nu och sen upp pa rummet. hoppas ni mar bra och ta hand om er sa hors vi snart igen! puss&kram!



en leguan (:



Kommentarer
Postat av: Jennica med vit inredning

Jag har hört att man ska bojkotta elefantridningen i Thailand för dem blir illa behandlade :(



Hoppas ni har en underbar resa för övrigt! :)

Ser fram emot alla bilder när ni kommer hem!



Kram

2008-11-28 @ 11:32:31
URL: http://catylicious.blogg.se/
Postat av: johannah

2008-11-28 @ 19:02:03
URL: http://annahoj.devote.se
Postat av: johannah

råkade skicka tomt. sorry.

men jag tror att du menade malmskillnadsgatan? (:

2008-11-28 @ 19:02:41
URL: http://annahoj.devote.se
Postat av: Mysan

gumman kan inte vi ses vecka 50? om du har tid några dagar för mig så kommer jag gärna då. så kan vi gå och handla julklappar tillsammans och mysa? Jag älskar dig!

2008-11-28 @ 23:47:59
URL: http://mysackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback