Torsdagskvällen

sitter i köket med massa tända blockljus och värmeljus, ljusslingan är tänd och det är svagt ljus på bumlinglampan över mig. i högtalarna spelas julmusik.. och så äter jag pepparkakor.. blev jag tokig (: blev sugen på det bara och köpte när vi var och handlade idag. det är 1,5 timme kvar tills nytt läge börjar, känns som en evighet! har ingen aning om vad jag ska sysselsätta mig med. blir nog att sitta här lite till och sen hänga upp tvätten och bläddra lite i en inredningstidning. ska göra en kopp te innan det börjar på tv också. sen ska jag ha myskväll! saknar alexander som åkte för en timme sen. nu är det fyra nätter han jobbar, fram till söndagmorgon, sen är han ledig på måndag och på tisdag 16:50 går flyget från arlanda. på måndag måste vi packa alltså. skrev en packlista idag iallafall, ska skriva ut den och hänga upp den på kylen så vi kan gå och pricka av det som är nerpackat (:

kommer bli helt underbart! känns så overkligt. vi bokade våran bröllopsresa redan i januari. och nu nästan ett år senare så åker vi äntligen! jag längtar till allt! det är mysigt att bara sitta på flygplanet tycker jag! det kommer vara mörkt ute när vi åker, ska ta med oss bärbar dvd spelare, lite filmer, mp3, tidningar, bok, frukt, varsinn kudde och såklart ha mjukiskläder. jag ska nog ta med mina tofflor också (: bara för att mysa till det ordentligt! vi har redan bestämt våra platser, det kostade några hundralappar extra, men vi vill sitta ensamma och brevid varandra, så det känns bra (: när vi kommer till thailand är klockan sju på morgonen där och vi har en liten bilresa framför oss till hotellet där vi checkar in och vilar en stund på vårat lyxiga hotellrum, sen blir det frukost. helt underbar frukost har dom på hotellet. mängder med färsk frukt, olika bröd, pålägg, en kock som står och gör omeletten när man ser på så man får välja vad man vill ha i osv. gott! (: sen kommer vi nog hänga på stranden på dagarna, gå upp på rummet mitt på dagen och vila en stund, gå ner till stranden igen och bada, läsa, mysa och sola. sen upp på hotellrummet, duscha, gör oss iordning, vila och sen ta en tuktuk (deras taxibilar) letar upp en mysig restaurang och äta god thaimat, gå runt på smågatorna och shoppa, titta i affärer och njuta av varandra. sen ska vi på massa utflykter också såklart, rida elefant, åka på båtutflykter och massa annat. kommer bli helt helt underbart! längtar!! bara jag och min älskling i två veckor (:

nej nu ska jag kika vidare (: hörs sen. puss&kram.



tuk tuk (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback