good morning thursday!

god morgon allihopa! idag skiner solen och termometern visar redan nu 22 grader i solen. idag blir det kjol. ska inviga min lila tyll kjol och svart och vit randiga knästrumpor. jag har insett att jag måste inhandla en vanlig enkel svart kofta.. allt jag äger är ju prickigt och randigt :p

sitter och äter frukost nu. blev en tallrik havregrynsgröt med hallon och blåbär, två hårdbrödsmackor med skinkost och ett glas juice. det gäller att ladda upp. idag ska jag läsa över 80 sidor i samhällskunskapsboken och skriva om sista frågan på uppsaten (de andra två som jag skrivit om har tagit flera timmar för att det är så mycket att tänka på och leta upp osv.) så idag blir det plugg igen. men jag börjar komma in i det här nu (: känns faktiskt helt okej med heltid distans. mer att läsa såklart än om man sitter i klassrum. men jag koncentrerar mig mycket bättre själv.

ska till lyra snart på coachmöte med liv. åker direkt efter så jag är väl hemma igen vid tolv. älsklingen ligger och sussar just nu och han går upp vid halv fyra idag så innan dess ska jag minsann läsa dom där 86 sidorna i boken. träffade nadia i går, hon åt också middag hos mamma. och när hon såg bokens omslag sa hon "haha, man blir ju uttråkad bara man tittat på framsidan" lät så gulligt, men det är så. hela boken är bara ren fakta upp och ner. men jag kan enormt mycket om politik osv nu :P

ikväll när jag är klar med dagens pluggande så ska jag och älsklingen som är ledig igen ha myskväll (: ser jag verkligen fram emot. då känns det okej att använda dagarna till att plugga så intensivt, för att ha ledigt på kvällen. ska se på film, mysa, fika och ja, bara umgås! härligt!

ska äta upp min frukost nu och sen sminka mig lite och byta om från pyjamas till kläder. skönt att jag duschade i går, så jag fick lite extra tid nu på morgonen (:

ha en jättebra dag nu! så hörs vi senare. puss&kram <3



Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är ju jätte bra att du lägger ned så mycket tid på plugget redan nu, då blir det inte så stor skillnad om du ska läsa vidare, mycket självstudier på de högre utbildningarna (och grupparbeten haha men det lär du nog märka;-) ha det super! Kramen

2009-08-13 @ 10:23:07
URL: http://greenrealm.se
Postat av: kajsa

åå vad duktig du är på plugga, önskar att man själv va likdadan=)



har du aldrig funderat på att videoblogga? skulle vara jättekul! läser ju din blogg varje dag, och man tänker ibland, undra hur hennes röst låter osv =)



skulle vara en rolig grej bara =)



lycka till med pluggandet, du kommer att gå långt

2009-08-13 @ 13:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback