ofrivillig bloggpaus

heej allihopa! (: haft en bra dag idag? det har jag! gick upp halv åtta, åkte till lyra och var där vid elva, pratade med lite vänner där om plugg osv och sen hade jag coachmöte. körde avslappningsandning och det behövdes. så stel i kroppen. stress med skolan osv. men nu känns det bättre (: det är enormt mycket att plugga. idag har jag läst 50 sidor om politik. yey! och även börjar med andra inlämningsuppgiften.

vid ett gick jag till bussen och åkte och mötte tessan i farsta. haha, vilken tjockis hon är nu (: om en vecka är hon beräknad att föda. ska bli kul att se vem som gömmer sig där. vi gick i affärer och jag köpte en jättefin kofta med massa färger (randig) med hjärtknappar. ska fota sen. köpte även en lila tyllkjol och svart och vit randiga knästrumpor. så fint (: ja, jag har en lite udda stil. och jag älskar det! sen fikade vi och en timme senare kom älsklingen och hämtade oss. körde hem tessan och sen åkte vi hem och packade mina saker. sen körde alex mig till mamma och sen åkte han hem till sina föräldrar. åt god mat och sen har jag pluggat hela kvällen. alltså sen halv sex. så det blev över sex timmars plugg idag och ändå behöver jag egentligen plugga mer. men jag börjar bli trött, så jag gå och lägger mig nu och ställer klockan imorgon och pluggar hela dagen! känns skönt att ta det här på allvar. helt av allt vill jag bara stoppa huvudet i sanden och prutta på samhällskunskapen. orden flyter ihop när jag läser och det kommer suckar efter suckar. haha. men som en av er skrev, man får göra det roligare. så jag försöker verkligen och det hjälper faktiskt (: så tack för tipset. inställningen gör så mycket!

imorgon ska jag som sagt plugga järnet. kommer sitta från nio på morgonen - ja till sent på kvällen. jag bara vägrar känna mig stressad på fredag då både inlämningsuppgiften, andra provet och närvaron ska in. jag vill verkligen inte ha en bloggpaus, men det är tyvärr ganska nödvändigt. vill man få ett mvg, så måste man verkligen satsa allt. då går det inte att sitta vid datorn, eller tvn och låta tiden rinna iväg. kalla mig tråkig :P men det är min framtid det handlar om.

så imorgon blir det som idag bara något på kvällen när jag känner mig "klar" för dagen (:

det var verkligen jättemysigt att få krama om mamma igen. har saknat henne så mycket. nu på kvällen när alla åkt hem som var här och åt middag och umgicks så satt vi i soffan och diskuterade politik och samhällsfrågor. vad man känner sig vuxen då :P det var faktiskt intressant och jag lär mig så mycket mer genom att bolla frågor och sånt med någon. ska sitta en stund imorgon också med mamma och diskutera lite (:

jag fick ÅTTA clinique krämer osv av mamma. herregud säger jag bara. människan har spenderat nästan tre tusen kr på mig och mina jäkla krämer :P bortskämd man känner sig. men jag blev mer än glad och har suttit och luktat, pillat och provat allt (:

det här fick jag;

- clinique dramatically different 125 ml (kräm i trestegs serien)
- clinique clarifying lotion 2. 400 ml (ansiktsvatten som tar bort ALL smuts)
- två olika all about eyes ögonkrämer 50 ml vardera (jättebra mot trötta ögon)
- clinique 7 day scrub cream (peeling för ansiktet) 100 ml
- clinique continuous rescue antioxidant moisturizer (nattkräm) 50 ml
- clinique nattkräm med solskyddsfaktor 50 ml
- clinique comforting cream cleanser (sminkborttagning) 125 ml

hon köpte allt i största förpackningarna. man tjänar ju en del på det. så nu har jag massa krämer i skåpet :P ska sälja några andra som jag aldrig använder. clarins... knappt använda. får ta och lägga upp lite tradera auktioner snart (:

kanske ska packa ihop mig här med alla krämer :P och komma i säng. ska fortsätta på en jättebra bok som heter "rum för dig" med lisa fabre. jag gillar sånna böcker. personlig utveckling! sånt vill jag jobba med.. eller är inne på iallafall (:

hoppas ni sover jättegott. imorgon är det redan onsdag, dagarna flyger iväg. om 29 dagar fyller jag 24 år. snart trettio. haha. mycket som ska fixas som här åren med plugga och skaffa jobb, barn, villa. ska bli jättespännande med allt (: men en sak i taget.

varför känns det som det här inlägget blev supersnurrigt och luddigt?! :P återkommer mer imorgon kväll. nu ska jag sova och ladda upp för en dag med plugg!

puss&kram raringar! <3





-

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur har det gått för dig idag hjärtat? <3

2009-08-12 @ 23:05:43
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback