annan dag jul <3

hej allihopa! hoppas ni haft en bra dag! jag har en mysig segdag idag, går runt i pyjamas fortfarande och pillar på mina julklpappar. blev rktigt nöjd med dom, slänger upp en lista här nere. julafton var mysig! det kändes såklart lite annorlundare eftersom jag och min mamma åkte hem och firade hemma hos makens familj, men man ska inte vara rädd för nytt! vilket jag i många sammanhang är. förändringar är inte min starka sida. men det blev så himla bra ändå! vi drackglögg, åt julgodis, massa massa julmat så vi rullade fram och det blev kö till toaletten haha (: vi öppnade julklappar och myste framför öppna spisen.

jag har alltid undrat varför det varje år ska dras ner på jultraditionerna. tröttnar man sålätt på julen med allt vad det hör till? när jag får barn ska jag ha en brakjul med en julgran på fem meter som ska kläs tillsammans med familjen, göra små söta snölyktor utanför huset, ut och åka pulka, baka julgodis, laga julmat som dom gör hela december i "emil i lönneberga", inte säga att julklappar är en onödig utgift och så ska vi självklart sjunga massa julsånger och dansa runt julgranen.. varför gör man inte det längre för? stela svenskar..! hur som haver. jag vet inte om det är för att jag bott i jularnas land U.S.A eller om jag bara är en inbiten tradition människa. men traditioner är till för att behålla. ja! jag saknar arne weise. fast han har väl också rätt till att fira jul med sin familj (;

jag har en bra kamera på nya mobilen, så lite dagens outfit slänger jag upp här (: ikväll ska jag till pontus och ge honom hans julklapp, äta middag och kanske titta på någon film? och imorgon är det raka vägen hem och packa till den efterlängtade resan.. det ska till och med bli mysigt att sitta på en skumpig buss i sju timmar. (: ska köpa med mig mackor, tidningar har jag massor som jag inte läst, musikapparaten ska proppas med ny musik och frukt ska med. det blir skönt att bara sitta och vara. sju timmar ensamtid. det behöver jag! (:

så.. julklapparna då;

matrix shampoo och balsam från frissan
hårinpackning från schwarzkopf
en ekologisk t-shirt i benvitt med ett slarvigt peace märke på från granit
boken "en härlig bok" med massa positiva citat - mia törnblom
tre iittala kivi lyktor i frostat glas
tre iittala kivi lyktor i mörkgrått glas
converse light dojjor i svart skinn
body peeling med satsumas doft - body shop
body butter brazil nut - body shop
body butter & duschcream i julutgåvan från body shop
mobil strumpa i svart och vittrandigt
två badlakan & 4 handdukar i mörkgrått "living" - hemtex
ramar i svart i olika storlekar till tavelväggsprojekt
julkalender "trolltider" (min mamma tycker jag ska titta på det istället för skitet som visas nu på julen ^^)
300 kr presentkort på fujifilm
1500 kronor som ska gå till kläder..
vitaminer
ett "litet" bidrag till köksrenoveringen (
så nu är hela köket betalat och klappat och klart för renovering)
ljus & ljuslykta till balkongen
hälsokokboken
 
det låg under granen till mig (: blev jätteglad såklart. men det var för mycket. jag blir så glad av en kram <3 

 
 
 

haha sista kortet på mig och alle är så skönt.. kolla mamma i bakgrunden (;




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback