chailatte och gos i soffan

hoppas ni mår jättebra? (: jag är på topp och vi har supermysigt här hemma! tända ljus överallt, melodifestivalen står på i bakgrunden, vi sitter i soffan tättintill och dricker god chailatte. hittade ett chaite från indien som är rekomnederat till just chailatte och det var himla gott! skummad varm mjölk, råsocker och kanel! (:

vi var och veckohandlade innan idag och jag skrev bara ner recept från våran GI bok.. "GI dag för dag" jättegoda recept! ikväll åt vi tacosallad. köttfärs, tacokrydda, blanda med gurka, sallad, tomat, majs, rödlök, toppa med gräddfil och tacosås (: det är riktigt lågt GI på det.

hur som haver. vi har haft en jättebra dag. vi åkte till second hand butiken och strosade runt. jag fyndade en äkta stringylla med svarta gavlar och teak hyllor för ynka 120 kr. det sitter till och med kvar stringklistermärkena :D coolt. jag hade sån jäkla tur. det fanns massa stringhyllor och dom sålde en hel hylla med tre hyllplan och två gavlar för 40 kr sa killen som packade upp dom.. såklart tog jag med mig hyllan och småsprang mot kassan, haha (: sen sa hon i kassan att dom kostade 40 kr delen.. hon såg nog hur besviken jag blev. "men du.. det här är inte ens äkta stringhyllor. på ena sidan av hyllplanet ska fästena gå att vika på.. då är den äkta! men vet du, jag har faktiskt stoppat undan en äkta string med teakhyllplan på lagret.. vill du ha den?!" HA. klart jag vill. hon ville ha 160 kr.. men jag hade bara 120, så jag fick den för det :D så glad. ska få upp den imorgon, vi ska nog inte ha kvar den.. eller vi får se (: kul att jag alltid fyndar så fina saker därifrån iallafall!

sen åkte vi till bauhaus och kikade på färg, men kom på att vi inte kollat hur mycket vi behöver :P så vi åkte hem med en burkfärg bara. det blev silvermetallic! mer åt det vitsilvriga än "vanlig" silver som är åt det gråa hållet. så det här kommer bli såå fint (: imorgon ska jag måla i vardagsrummet. kul va (: ska pyssla lite i photoshop och kolla stl på ränderna osv. blir kul! vi ska åka och hyra ett laserpass också. en hundring för en dag. perfekt! så blir det ordentligt också!

efter bauhaus åkte vi till coop och veckohandlade. jag gjorde mest roliga saker inne på affären, hade så ont i huvdet så jag orkade inte kuta omkring så mycket. stod och bläddrade i tidningarna och valde noggrant ut en ben & jerry glass.. försöker verkligen välja någonting annat än cookie dough.. men varför byta när man har hittat sin favorit tänke jag :D så det blev samma gamla vanliga (; köpte massa lösteer och så. stod och luktade i en kvart. folk måste trott att jag var kväpp, haha (:

jag ska massera min skatt snart (: sen ska vi titta på film, batman the dark knight, och äta glass! sen blir det nog sängdax. imorgon blir det en fixar dag som sagt, ska måla väggen i vardagsrummet och honey ska få upp stringhyllan.

vi skulle på middag hos lina och hennes familj, (mammas kusin) men hennes dotter iris har feber ): så vi blir hemma! helt okej det med (:

har fotat lite nu på kvällen..





lördagsmys! ben & jerry och inredningstidning! min plaza prenumeration har gått ut och jag har inte fixat ny. så den här fick hänga med från affären (:



supergod middag framför melodifestivalen - tacosallad! (med starkost, som är så gott)



agnes sjunger! och vi sitter och äter i soffan medans.



underbart doftljus från muji - vanilj som jag fick av älsklingen i min julstrumpa i julas (:





chailatte med kanel och skummad mjölk. (varför försvinner alltid skummet så fort..?!) ^^








Kommentarer
Postat av: Johanna

låter som en toppendag vännen <3

hoppas morgondagen blir lika bra, vad ska ni göra då? :)



puss&kram!

2009-02-28 @ 22:44:41
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej hej!

förutom att du har en blogg som inspirerar, sprider värme och glädje, så älskar jag även din inredning :) din inredning börjar sprida av sig på min och min sambos lägenhethihi tänkte därför passa på o fråga vart ni köpt er tv-bänk ?! för vi är ute efter en fritt hängande, så som ni har de..

tack igen för en underbart härlig blogg :)

Kram // Hanna från Skåne

2009-03-01 @ 00:37:59
Postat av: fanny

hej hanna. vilken fin person du är som säger så fina saker :) tack så jättemycket, det värmer ska du veta! våran tv bänk är köpt på ikea och heter bestå. vi köpte två st sånna här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60134049 och sen valde vi vita luckor i högblankt! vi gillar den jättemycket och har verkligen inte ångrat oss :) därimot så är våran inte vägghängd, men jag vet att man kan ha den på väggen (: kram och sov så gott!

2009-03-01 @ 01:28:35
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Köp Alpro sojajölk som smakar vanilj. Den är mycket godare och skummet försvinner inte!



Passa de där glasen spricker, våra gjorde det då vi hade té i dem. Fick nya men de sprack också så nu har vi dem som vanliga dricksglas med kalla drycker i.



Kram fina du!

2009-03-01 @ 08:55:37
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback