god natt bloggen

just nu är jag sådär skönt trött. eller jag har varit det hela kvällen. jag älskar att ha massa saker i min vardag som gör mig trött på kvällarna. nu känner man att man har åstadkommit någonting och det känns otroligt bra. en stor förändring från att inte ha haft någonting att göra om dagarna till att plugga, jobba, träna, och ha mer ansvar. stora steg i livet och stora steg för mig, i rätt riktning. jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är stolt över mig själv, för det är jag verkligen. på fyra månader har jag börjat leva igen. men det gör en fruktansvärt trött i mellan åt (: men det är det verkligen värt.

imorgon ser både jag och baby fram emot en mysig sovmorgon, god lördagsfrukost med massa mums och sen är det upp till oss vad dagen bjuder på. det viktigaste är att vi umgås och det ska vi såklart (: <3 man uppskattar verkligen helgen när man pluggar i veckorna. jag var inne på att även ägna helgerna åt att plugga, jag har alltid så höga mål på mig själv, ibland kan det bli lite tradigt. eller tröttsamt. för jag nöjer mig aldrig. klarar jag en sak.. ja då höjer jag ribban igen och igen och igen. jag måste verkligen lära mig att vara NÖJD (: med det jag klarat av. alex för dagligen påminna mig om mina framsteg. och ibland blir jag förvånad över vad jag gjort.. för jag tänker aldrig på framstegen på det viset.. är väl för upptagen med att sätta nya tuffare mål (; så iallafall, jag har tillåtit mig själv att ta ledig på helgerna. inget plugg och ingen träning.. fast på söndag ska vi faktiskt träna, så där sprack det, haha. men ja, i det hela stora ska jag vila under helgerna. tillåta mig att koppla av utan att känna att jag kunde "gjort någonting vettigt nu.." gah. jag är ett prestationsfreak! och det är ju på gott och på ont (: det braiga är att jag har mycket ambitioner och tar mig dit jag vill, för att jag är så jävulskt envis. mend et dåliga är nog att jag stressar upp mig i onödan och aldrig blir av med min magatarr.. jäjä.. sånt är livet. nu är det iallafall helg och vi slappar järnet :D

kvällen har varit jättebra. vi åkte och åt på restaurangen med hela familjen erichsen (lite coolt att vi har samma efternamn nu allihopa, har fortfarande inte vant mig riktigt vid nytt namn..) maten var supergod men efterrätten var godast. älskar friterad banan med glass. yumi! (: vi åkte hem, jag visade alexs mamma styleroom ^^ hon är inredningsfreak precis som jag, så vi har alltid mycket att diskutera osv. jag ahr gett alla mina lästa inredningstidningar till henne och i kväll fick hon en till bunt ^^ hon blev som ett litet barn på julafton :D söt. vi fikade och tittade på slutspurten av let's dance, pratade och myste. sen när vi åkte, åkte vi och hämtade alex lillasyster som hade suttit barnvakt i ett skit läckert vitt funkishus med världens utsikt, gissa om jag var sugen på att gå in och granska huset (: istället fick ellinore berätta i detalj hur det såg ut. och där i bilen när vi väntade på henne kom jag på vad jag borde jobba med. haha. mäklare. fast det ska bara vara sånna fina hus ^^ så jäkla kul att kolla inredning. och jag som älskar att lära känna folk och är riktigt pratglad och lätt att lära känna hade nog passat som mäklare.. fast jag hade nog bara gått och dreglat.. tror ni inte..?

jag och alex åkte till en höjd och parkerade, därifrån såg man hela stan, så vackert. alla lampor och hus och vattnet. där satt vi och pratade och tittade ut i natten, kramades och sen åkte vi hem.

nu är vi hemma och jag har tvättat av mig sminket och hoppat i pyjamasen. nu är jag trött och ska sova (:

hoppas ni sover gott (: puss&kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback