Köksplanering

köksrenoveringen är vårat nästa projekt! känns skönt att vi tagit ett rum i taget, istället för att hoppa runt från rum till rum (avskräckt från arga snickaren) haha (: innan vi flyttade in totalrenoverade vi vårat sovrum. och det blev skillnad ska jag säga er. ska visa före och efter bilder någon dag! sen var det vardagsrummets tur. det gick lite segare än sovrummet, men nu börjar det äntligen bli klart (: listerna ska upp och en tapet ska upp bakom soffan. sen är det inredningen, men det får helt enkelt växa fram. vill inte stressköpa någonting som vi verkligen inte vill ha. med möbler är jag riktigt velig. men när jag väl bestämmer mig, så blir jag nöjare än nöjdast :D jag och alex har samma stil. och han låter mig sköta inredningen här hemma. dock tycker jag det är kul att diskutera med honom. och höra vad han tycker.. vilket oftast resulterar i "jag tycker precis som dig älskling..!" (: alltså samma smak. eller så vågar han inte stackarn (;

nog om det. vi har lite planer om köket som sagt. har hittat ett företag som har luckor som passar ikeas köksstommar. perfekt ju! inte var det dyrt heller. nästan som ikea priserna tro det eller ej. jag gillar det här köket utan handtag. undra hur irriterande det skulle bli när man är stressad och inte får upp lådan/luckan.. haha (: vanesak kan jag tänka mig!

vi ska iallafall rota lite mer i det hela, så återkommer jag när det är dax för köksrenoveringen. en sak som vi bestämt oss för iallafall: belysning under underskåpen.. som på bilden. riktigt mysigt på kvällen! det gillar vi. det ska vara mycket mysbelysning! japp :D och härdat glas istället för kakel/mosaik.. you name it. lätt städat och riktigt riktigt snyggt! kommer bli skitsnyggt! så bli inte förvånade om vårat kök ser ut såhär senare (: vitt och fräscht! vi längtar efter ett nytt kök! det vi har nu är himla charmigt också. men ska vi få den där insatsen till huset är det bara att börja renovera lixom..! haha (:





Kommentarer
Postat av: Johanna

guuud det ser så himla läckert ut! :D

planerna låter toppen!



<3!

2009-02-20 @ 11:23:02
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

IKEA har precis en såndär lucka, den heter SOLÄR, finns i vit och bok, och är ej handtagslös, den har grepplist i ovan eller underkant...

2009-02-21 @ 16:57:51
Postat av: fanny

anonym: jag vet :) fast dom har inte sånna luckor i vitt högglans, och det är det vi vill ha.

2009-02-21 @ 17:16:24
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback