inspiration - detaljer som vi gillar.





trägolvet är en favorit.



stor balkong



stora fönster



ett perfekt sovrum



inbyggd modern öppenspis



ett runt titthål



högt i tak och att se ner från övervåningen



samlade lampknappar



en vit bas



öppet upp till övervåningen



raka linjer och funkiskänsla



walk in closet i samband med masterbedroom



inbyggt kylskåp och frys. vitt modernt kök



stor veranda



glasvägg med kromdetaljer till övervåning



nedsänkt jacuzzi



husfasad i vit puts eller sten. för underhållsfritt.



frihängade trappa fast i vitt med räcke



dusch med två duschar och inbyggt hylla för shampoo mm.



avlångt smalt fönster vid diskbänken

tror ni att det kommer bli fint? :D det vet jag att det kommer bli!










Kommentarer
Postat av: Jenny

Shiit vilket drömboende :) Varsegod btw! :) Kram

2009-01-11 @ 15:52:05
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Johanna

du det gör jag garanterat! jag gillar din blogg, mycket! :)



var hittar du alla inspirationsbilder? jag blir också helt sugen på hus - haha.



var har ni tänkt placera erat hus? :)



kram!

2009-01-11 @ 15:52:53
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se/
Postat av: linaa

ahhh de känns i hjärtat när ma kollar påbilderna! helt underbart ju

2009-01-11 @ 17:13:31
URL: http://tjjugge.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Har du en aning om vad ett hus kostar att bygga? Särskilt om ni ska blanda in en egen arkitekt. Vad tror du att det kommer att sluta på allt som allt med huset? Sen undrar jag varför du får ditt gymkort betalt av försäkringskassan? Du verkar ju ha så mycket pengar över. Du skriver ju ofta om hur mycket du kan lägga undan. Känns ju lite konstigt att du skulle få det betalt då? Du som själv skriver att om man bara vill så kan man. Då kan man väl betala sitt eget gymkort också?



Hoppas du vågar publicera detta inlägg.

2009-01-11 @ 18:14:53
URL: http://birgitta.blogg.se/
Postat av: fanny

birgitta: varför skulle jag inte våga publicera ditt inlägg? det var väl inget fel eller kränkande idet? :) jag har massa aning om vad ett hus kostar! vi har haft kontakt med olika byggfirmor, bla. den jag skriver om i inlägget och har fått en offert. alexander båda föräldrar jobbar på bank och hjälper oss med finansieringen och vi har koll på läget, oroa dig inte. insatsen till ett hus får vi genom att innan bo i bostadsrätt och tjäna pengar imellan på renovering och sparande, plus aktier som vi har. det är många år kvar och vi har ju tid på oss ;) jag har pengar över som jag lägger på sparande. men nej, inte så överdrivet med pengar som du får det att låta som. det är ingen dans på rosor att vara sjukskriven tyvärr. därimot så köper jag aldrig kläder till mig själv eller liknande och köper jag någonting så är det på rea, jag lägger hellre undan pengarna. inte för att du har ett dugg med det här att göra, men jag drar det lite snabbt efter som du verkar vara så nyfiken. jag har en ersättning från försäkringskassan som heter aktivitetsersättning (aktivitet) alltså betalar dom mina aktiviteter som jag vill gå på, för att dom vill att jag ska komma ut och träffa andra människor och inte bara sitta inne.. dom resonerar som så.. sitter en person inne för länge under en sjukskrivning så fortsätter denne med det sen också. ju snabbare man aktiverar sig, desto snabbare klarar man av att komma ut i arbetslivet igen. om jag får hjälp med det här, ser jag inget hinder för mig att tacka nej, pga. att jag mått så dåligt hela mitt liv och tycker att jag är värd att få lite tillbaka. alla människor får på något sätt ut någonting av staten och det här var mitt som jag fick ut. nästa gång är det du som är sjukskriven pga. av ett brutet ben eller annat, och då kommer inte jag ifråga sätta dig varför du "lever på andra" som man så många ggr får höra när man inte klarar av att jobba.



Fick du svar på din fråga?

2009-01-11 @ 19:15:58
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

birgitta: Ps. det är inte en egen arkitekt, utan byggfirmans. bor du i nybygge? eftersom du har sån koll..?

2009-01-11 @ 19:28:02
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Tanya

Ser helt underbart ut! =) måste tipsa dig om en sida som jag ständigt fyller min ispirationsmapp med (jo jag har en sån=) desire to inspire heter sidan.. http://desiretoinspire.blogspot.com/ Sen har jag en stor tro på att man måste ha drömmar och mål, annars kommer man inte vidare i livet.. Allt är möjligt! En stor kram till dig tjejen, du gör det bra =)

2009-01-11 @ 20:16:34
URL: http://datsmore.blogg.se/
Postat av: Myrna

men fatta att palla hålla rent att alla vita ytor.

2009-01-13 @ 12:42:05
URL: http://justdirtyoldlies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback