en bra dag!

idag har det varit en riktigt bra dag och ja är så glad. har fått två nya jättemysiga tjejkompisar. det känns precis som i högstadiet när alla umgicks med alla. och allt är så avslappnat. inte alls planerat in i minsta detalj för att kunna ses, utan vi bara ses och drack en kopp te och hängde. avslappnat och jättemysigt. har skrattat så tårarna rann och verkligen haft det bra (: imorgon kväll efter jag träffat helena i stan och fikat och umgåts med henne så kommer nadia och annie hem till mig och så ska vi ha myskväll. bara umgås (: mysigt! annie är 28, men det känns som hon är i våran ålder. ^^ riktigt goa tjejer. kul att vi lärt känna varandra. och nadia är 23 år.

jag vaknade hos mamma vid åtta och duschade, sminkade mig och åt frukost, sen fick jag ett sms av ika som sa att gruppen var inställd så där stod jag som en fån och var jättetrött. jag och nadia somnade vid tre tiden i natt och det hade varit skönt med någon timme till.. men vi gav oss ut på picknick i parken med filt och hundarna.. så började det spöregna och vi traskade blöta till annie och satt där och drack kaffe och slappade i soffan. sen gick alla tre till mamma och var där ett tag, sen åkte jag och mamma till ikea och hade lite mamma och dotter tid och jag köpte den här ljusstaken för katterna har haft ner min ena i golvet, sen köpte jag två sånna här muggar som jag och mamma invigde nu på kvällen. riktigt goda att dricka te ur (: sen köpte jag kronljus, värmeljus, krokar till älsklingens arbetskläder som vi ska sätta upp bakom det vita skynket i datorrummet. glödlampor, och lite annat smått och gott. mysigt att strosa runt där med mamma (: sen åkte vi hem och åkte förbi affären och handlade mat. kycklingfiléer, potatiskroketter, tzatsiki, sallad och sockerdricka. sällan jag äter färdig mat (potatiskroketterna) men det var riktigt gott faktiskt (: så, annie och hennes mamma kom över på middag, nadia, mamma, jag och älsklingen kom också <3 mysigt! så vi åt, pratade, satt på balkongen och pratade om diverse intresanta samtalsämnen och hade det braaa (: en bra dag alltså. nu kommer jag somna gott. är trött.

mamma körde hem mig och vi har suttit en timme och fikat och myst på balkongen med tända ljus, hon åkte för någon halvtimme sen. och jag ska försöka komma i säng snart..

.. ska bara  ta en dusch bara, luktar lite rök i håret eftersom jag satt med alla ute på balkongen som röker. så, en dusch och tvätta håret, föna, mysa med katterna som jag saknat så enormt och sen ska jag lägga mig på spikmattan och läsa topp hälsa. mysigt! saknat våran säng. ska ringa mitt hjärta också. tack marielle för din söta kommentar om oss, blev jätteglad.

nej, nu ska jag hoppa in i duschen och komma i säng (:

sov så jättegott. hörs imorgon! puss&kram <3



Kommentarer
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Visst är det tråkigt att man inte umgås spontant med sina vänner längre!? Att man "måste" (för måste måste man ju inte!) planera en vecka innan..



Kram

2009-07-15 @ 15:49:49
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback