nattblogg..

nu ska vi snart gå och lägga oss. ville bara pyssla lite i photoshop och resultatet blev en massa bilder på våran lägenhet. i love it. jag är verkligen hemmakär. det känns verkligen hemma här. och den är verkligen vi. så glad att vi vill göra det fint hemma och renoverar och pysslar (: nu är det köket i oktober, sen hallen i vår och efter det ska vi renovera badrummet. sen är vi klara! känns skönt faktiskt! när vi köper hus ska det vara ett nyckelfärdigt! alltså inga större renoveringar och allt ska vara himla planerat och så. men nu är vi här, i våran bostadsrätt - som vi älskar högt! galet mysig

min andra halva sitter här brevid mig i vårat mysiga datorrum och spelar något spel, sånt där som jag inte förstår mig på (; men han ser ut att ha kul iallafall och det är ju huvudsaken. ute spöregnar det och det är så himla mysigt att sitta inne och höra hur det smattrar mot fönstrena. det började redan regna påväg hem från bion. jag och alex "övningskör" så fort vi är ute. han förklarar allt, alla skyltar, filer, vägmärken mm. och jag växlar - med rätt hand. har lärt mig nu när jag ska växla osv. jag lär mig snabbt och han berömmer mig! om någon månad eller två ska jag gå en intensivkurs som min morfar gett mig - för att jag aldrig började röka. så nu ska jag äntligen ta körkort innan året är slut. det var en av mina nyårslöften. så bli inte förvånade om ni ser mig ute på vägarna snart  om några år ska vi skaffa barn och då vill jag inte stressa med körkort, och vill ha körkort tills dess, lika bra att ta det nu istället! det ska bli riktigt skönt att kunna ta bilen och åka till typ ikea! så i höst blir det massa pluggande och även körkortstagande.. och renovering av kök såklart

så nu vet ni vad jag har att pyssla med under hösten. sen ska jag såklart sy bebiskläder som jag pratar om ibland. jag har insett att jag är värdelös på mönster, så idag åkte vi förbi en loppis och köpte ett par velourmjukisbyxor med mudd uppe och nere och en hel pyjamas med tryckknappar. ska sprätta upp och räta av, lättare så tror jag. jag hoppas verkligen att tyget som jag beställt kommer snart - för NU vill jag börja sy!

filmen var lagom bra - precis som jag trodde.. haha. men skratta det gjorde man, för att det var så jäkla pinsamt. jag är nog mer en romantisk komedi typ (; vi åt på steak house, riktigt gott grillat kött med stark beasås och kryddiga klyftpotatisar.. min mage blev inte glad. fick magknip. men det var riktigt gott!  sen gck vi till body shop och luktade på alla deras krämer och testade allt. jag är kräm-älskare. har önskat mig massa därinne. ska slänga upp en önskelista här någon dag. bra för alle  tänk snart fyller jag 24.. folk skrattar åt mig när jag säger att "nu börjar jag bli gammal" antagligen för att dom inte alls tycker det.. men det känns så. åldersnoja?!  mycket som ska hinnas med... men en sak i taget, eller hur. först utbildning, sen fast jobb som jag trivs med, sen planera och designa våran drömvilla och sen barn. puh (;

imorgon går vi upp vid tio, äter frukost, åker och gymmar och sen hem och städa/fixa lite här hemma. måste kolla recept också till middagen, sen vid sju kommer christoffer och solveig. ska bli jättemysigt!

kanske ska ta och komma i säng.. tvätta ansiktet och borsta tänderna. ska försöka vädra lite i sovrummet också.. och hoppas så det inte regnar in

sov så gott! puss&kram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback