nytt läge

har ni en mysig kväll? det har jag. sitter i fåtöljen med datorn i knät och tittar på nytt läge. det gäller att vara så effektiv som möjligt (; sitter nämligen och planerar inför arbetsrummet. kommer bli så himla kul att fixa där inne. gjorde ett kollage för ett tag sen.. lägger upp det här igen så ni får se hur vi har tänkt oss. det blir mycket svart och vitt och golvet blir antingen valnöt eller svart gummigolv med "prickar" som sticker upp från golvet. här hittar ni det svarta gummigolvet jag svamlar om (: så nu på lördag sätter vi igång och river ner all furuinredning där inne, spacklar väggarna, slipar, målar vitt och sen är det ju bara att dra till IKEA, granit, ordning & reda och clas ohlson! jupp (:

jag är sugen på att baka någonting, ska kika vad som finns i skafferiet. jag fick leilas "a piece of cake" som betyder lätt som ett plätt. men även fast det är lätt som en plätt, så har jag faktiskt inte bakat någonting ur den boken ännu. så det skulle vara kul. om jag inte hittar någonting (har allt hemma) så ska jag minsann handla hem tills imorgon! sen skulle jag vilja baka brödbullar. mums! (:

nu är det reklam, ska passa på att ringa älsklingen och göra en kopp te!

puss&kram och ha en jättemysig kväll.







Kommentarer
Postat av: Pyrah

Gör detsamma, tittar på nytt läge och sitter med laptopen i knät :)

Den där skrivbordslampan från Ikea har jag pillat på några ggr, verkligen snygg!

2009-03-23 @ 20:34:03
Postat av: Johanna

det är mest allting. har fått ansökningspapper från socialen nu - men bara det tycks omöjligt att fylla i och samla ihop alla papper som ska skickas med. jag är inte ens säker på att jag har kvar alla papper man behöver skicka med... :/

och så är jag less på att ingen arbetsgivare jag sökt jobb hos, hör av sig!



jag börjar liksom, tappa hoppet och gnistan. känner mig mest tom.



vill sitta och äta choklad, dricka te, bara vara - utan att ha problem som hänger över mig. för, jag vet liksom inte hur jag ska vara problemlösare för att få bort problemen, jag vet inte någonting längre :/





hoppas din kväll är fin <3

tack för att du finns gumman, puss!! <3

2009-03-23 @ 20:39:35
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: fanny

johanna: vet du gumman, jag har också haft kontakt med soc innan jag fick mitt bidrag av FSK. och dom ÄR förjävliga rent ut sagt. otrevliga och bittra små människor. (iallafall dit jag gick) det var så mycket krångel så det slutade med att jag inte orkade med alla papper och skit som skulle in.. så jag levde fattig. men vet du? det är PRECIS det som vill. att det ska vara krångligt och svårt.. men snälla hjärtat, ge inte upp! du behöver pengarna! och dom är till för att hjälpa till i såna här situationer. jag kände mig otroligt kränkt när jag hade med dom att göra. dom fick mig verkligen att känna mig värdelös. men så var ju inte fallet. om det är papper som fattas för en fullständig ansökan finns det alltid att skaffa fram igen. skriv upp vilka papper det är du behöver på en lista och imorgon efter frukost sätter du dig och ringer runt. bita i det sura äpplet. så har du det gjort. myndigheter osv är snabba med att skicka ut sånna papper så du har dom på på ett par dagar. sen försöker du fylla in blanketterna till soc och om det inte är någonting du inte förstår så har du rätt till att få hjälp av dom som jobbar på soc, det är också deras jobb! Get up stand up, stand up for your rights, darling :) så imorgon. ring runt! att skjuta upp gör allt bara mycket värre, tro mig! jag är rolig jag. är bra på att peppa andra, men jag själv är inte så bra på att peppa mig själv. haha :) du är värd en kopp te och chocklad ikväll. så gör en kopp te nu, och sätt dig i soffan, titta på en film som du glömmer bort tid och rum i och ät din chocklad. INNAN, skriver du listan på vart du ska ringa imorgon, för när du har skrivit den listan kan du släppa det sen. ikväll är det lugn och ro och imorgon tar du tag i det där, okej. unna dig att ta det lugnt ikväll. för din skull <3

2009-03-23 @ 22:04:28
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

pyrah: hah härligt att jag inte är den enda data och tv- nörden ;) visst är den cool, har också piillat på den sen den kom till IKEA! den ska bli MIN :)

2009-03-23 @ 22:07:21
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh, fina du! jag önskar så att jag hade dig nära, alla behöver ha en fanny i sitt liv! gud vad bra du är.



tack för dina ord! ska försöka tänka på dem! och försöka samla mod till att ta tag i det!

varför är man så feg?

aldrig har jag velat ha ett jobb så mycket som jag vill det nu. jag vill slippa krånglet med socialen. man får panik och blir ledsen bara av att se papprena från dem. usch, vissa kvällar känns helt ovärda... :(



PUSS vännen <3<3!!!

2009-03-23 @ 22:20:07
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: fanny

Johanna: är inte du för underbar. även fast du är ledsen och nere är du expert på att göra folk i din omgivning lyckliga. och vet du varför? för att ditt hjärta är så stort så det knappt får plats i ditt bröst johanna. älskade gumman. kom hit till mig så går vi runt och söker jobb! jag har som sagt kontakter, och dte är viktigt att du visar dig! det är nog så jag fått jobb så lätt. jag åker till stället. säger "HEJ, jag är rätt för er, när kan jag börja" ibland får man låtsas lite att man är sådär säker. svårt som satan, vet. men oj, man kommer långt. då är man inte längre ett papper bland tusen andra i högen. då är man DÄR! du behöver det tror jag. kliva fram och visa vilken otroligt underbar tjej du är <3



alla borde få ha varsinn johaanna också. du har på några få månader blivit en av mina bästa vänner. när det klickar, då klickar det. och det har det verligen gjort nu. släpper dig ALDRIG!



jag vet att det tar emot. vissa saker vill man inte alls med. men ibland måste man. när allt är fixat, då kan du slappna av. tänk såhär. vad skönt det blir sen när du lagt allt det där åt sidan, då kan du må bra igen, slippa all oro och ångest som det här faktiskt framkallar hos dig. några samtal och sen är det klart! och när du slipper lägga all din tid och energi på att må dåligt över det här, så kommer du ha tid att lägga den energin på att få ett jobb, så du slipper soc. men NU behöver du dom. och jag vet, för jag vet hur du är. att du klarar det här och jag vet, att du också, innerst inne vet det också. leta lite där inne, så hittar du det. styrkan.

2009-03-23 @ 22:28:22
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback