måndag!

ny vecka och nya möjligheter! sitter och dricker te och har precis skrivit klart ett CV, för ett ställe där jag vill jobba, inte jobbar för att jag måste få in pengar, visst är det bra det med, men nu satsar jag på roligt/intresse och inkomst såklart. jag tror det lönar sig så himla mycket i längden. fram tills dess ska jag ha kvar mina småjobb och verkligen kämpa för det här. jag vill och jag kan och jag ska! alexander och jag hade pepptalk häromdagen och han hjälper mig verkligen att tro på mig själv "varför ska du sänka dig och ta ett jobb du egentligen inte ens vill ha, du är så mycket bättre och det vet du" visste jag det? jag vet inte. när man har ett självförtroende som ligger på botten för att man varit borta så länge från arbetsmarknaden, är sånt prat ganska bra, och det lönar sig! jag vill jobba med någonting jag brinner för och jag ska verkligen ta tag i det här nu. ska skriva ut det jag knapprat ihop och sen bege mig ut på äventyr! tror man på sig själv, kommer andra också tro på en. love life!

"att känna hopp inför framtiden är ett val och samtidigt en förmåga som går att öva upp" /mia törnblom.

jag vaknade för några timmar sen, har ätit frukost och ska strax sätta mig och repetera förra kapitlet i matte. om tre timmar ska jag fika med nadia och sen måste jag plugga igen. blir mathandling idag också. att ha mål även med maten är viktigt för mig. eftersom jag gått ner så mycket så har jag och min coach kontakt och hon peppar mig att ta tag i det. jag har varit duktig hela helgen och ska fortsätta nu i veckan med, frukost, lunch, mellanmål och middag! heja! (: om jag ska börja träna på gym snart igen så måste jag börja äta mer. så är det bara. ett tips för alla som har svårt att ta tag i saker, och skjuter upp dom. ha en målbok som jag har och skriv vad det är du vill uppnå och sätt även ut ett datum. jag har kört med den här boken i snart två år och man peppar sig själv till att klara av saker som iannat fall kan kännas väldigt svårt. och lyckan man känner när man klarar av det. uj. ja. bra känsla! (:

ska ta och leta upp recept till middagen i kväll och sen plugga! ha en bra dag & hoppas solen skiner på er med.

puss&kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback