städa och tvätta

hej allihopa! sitter ner en stund här, sådär mysigt skönt trött i kroppen, nyduschad från att ha varit helt svettig och luktar gott. insmord på hela kroppen med bodylotion och rentvättade myskläder. love it! (: idag har jag från jag öppnade ögonen: storstädat, vilket innefattar allt från att torka lister, tvätta väggarna, golven, kakel, you name it! och nu luktar det ajax citron i hela huset. underbart (: jag älskar när det är städat och man känner att man verkligen gjort fint. jag har tvättat också, i fyra timmar. tvättade upp allt. så skönt. och ja, resten av kvällen ska jag bara slappna av i soffan. kroppen får vila, men hjärnan ska arbeta och klura. matte ska räknas och sen ska jag få i mig middag också. börjar bli jättehungrig känner jag. har varit i ett maniskt tillstånd, brukar vara det när jag städar, allt går snabbt snabbt och jag är inne i min egen lilla värld (: tycker det är avslappnande att städa. man slipper tänka, man bara gör. helt tvärt imot det jag i vanliga fall strävar efter att leva efter; i nuet. medveten närvaro! hur som helst. kvällen bjuder alltså på lugn och ro,. skönt! hissen har varit trasig idag så det har varit 7 trappor upp och ner upp och ner mellan tvättstugan och lägenheten. phu. så träningspasset är avklarat med :p det är inte bra att jag gått ner så mycket den senaste tiden. ställde mig på vågen häromdagen och allt bara rasar. 7 kg på bara ett par veckor. enligt bmi test ska jag väga minst 62 kg till mina 170, och nu väger jag 53 kg. tur att tuttarna sitter kvar, haha :D

nej, kanske ska ta och tillaga lite middag (: vi hörs lite senare. ha en mysig kväll nu! puss&kram (:





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback