Fanny's favorit appar till iphonen.

Röstmemo - finns redan inlagd och är så jäkla bra! jag har sjungit kareoke för fulla muggar och den tar upp ljudet jättebra. kul att spela in egna låtar och väldigt lätt också! (:

Hipstamatic - fotoapp som gör så att dina bilder ser retro ut. tagna på fortiden typ. ni som vet vilken den analoga kameran "holga" är vet hur fina bilder hipstamatic tar. underbar!

Quadcamera - fotar fyra eller fler bilder på samma bild, så det är bara att göra fyra fula eller snygga miner. och alla hamnar alltså på samma bild (: går att ha både i färg och svart vitt.

Colorsplash - gör ett eller flera föremål på bilden i färg, resten i svartvitt. lätt att använda.

Camerabag - kanske en av mina favoriter av fotoredigeringsapparna.. fast jag har så många..! men den gör fina effekter på redan tagna foton, och den är lätt att använda också!

Photostudio - enormt många effekter. bla. min favorit "stardust frame"

PCaptions - scrapping program som är kul att göra kollage med (: finns massa olika saker att lägga till som figurer, ramar, texter osv..

PB lite - måla dit stjärnor, hjärtan, månar.. ja vad du vill.. gör bilden rosa, grön, gul.. ja vilken färg du än vill.. kul (:

Andigraf - såjäkla häftig. finns många olika linser och effekter och blir toppenbilder!

Gorillacam - här slipper du sikta på "tagningsknappen" på kameran.. bara att dutta någonstans på skärmen och wola!

Brag book - för alla djurälskare och djurägare. ett fotoalbum med bara bilder på dina djur (:

Picureshow - går inte att beskrivas bara upplevas. u n d e r b a r ! och helt klart min favorit fotoapp! tusentals olika effekter. mycket bra!

Bokeh mad - gör bokeh ljusfläckar på dina bilder. älskart! (små suddiga ljusfläckar)

Jamie oliver - mycket bra matapp, med goda recept, både avancerade och lättare. 20 min säger Jamie.. men jag vet inte, för mig tog det 1,5 timme, kanske för att receptet var på engelska och det var första gången :p stort plus dock för den underbart goda maten. man blev inte alls uttjatad i smaklökarna. det var färgsprakande och många olika smaker på tallriken.

Shake...othie - en app som hjälper dig leta rätt på goda smoohierecept. klicka i några huvudingredienser och sen sköter appen resten.. mums!

Arla köket - jättebra app när man är i affären och har hjärnsläpp! lätt att hitta enkla och avancerad recept. fin design också.

tasteline - samma som ovan fast lite "lyxigare" maträtter

kelda - 15 minuters recept för den stressade.. dock är det mycket färdigprylar som ska ner i grytan.. och jag gillar det inte.. så jag vet inte varför den är med här. men någon kanske vill ha den? tss.

Simply organic recipes - nyttiga och ekologiska recept!

Livsmedeldatabasen - en lista på alla sveriges vanligaste och ovanligaste livsmedel. i listor får man veta vad det innehåller osv. mycket bra om man är allergiker, eller kanske inte vill stoppa i sig för mycket onödiga kalorier (visar kcal)

To do - en inköpslista, perfekt istället för att gå med en lapp som man ändå tappar innan man handlat klart.. (;

Handwriting - skriv med din egen handstil och skicka till vänner (: eller behåll..

pzizz energizer- avvara 20 min på morgonen eller mitt på dagen för den här underbara energivande appen. man känner sig piggare, gladare och som att man sovit ett dygn, fast utan huvudvärken.. jag rekomenderar inte att lyssna på den innan sängdax. man blir inte trött, utan pigg! på inte mot kvällen alltså. på morgonen eller dagen.

pzizz sleep - här är samma app fast för att bli trött, och trött blir man, kan vara hur pigg som helst och somna på fem minuter, sen sover man tungt och vaknar utvilad! olika sövande ljud och en seg röst får din hjärna att slappna av. mycket bra! bättre än sömnmedicin. lovar!

sleepmaker - smattrande regn mot rutan är ju så himla mysigt, nu kan man lyssna på det i iphonen. imponerande va (: finns som vågor och åska också!

Mindfulness - precis som det låter, en app med mindfulness! mycket bra med medveten närvaro. det mår man bra av och stressar ner otroligt bra!

Magic sleep - gullig app där man räknar får innan man ska sova (:

P tracker - en app som håller reda på din mens.. så man slipper bli röd i ansiket (läs rumpan) ute på stan (: perfekt och stämmer jättebra. den talar även om när man har ägglossning och när man är som mest fertil.

Yoga - 101 yoga ställningar. mycket bra (:

Första hjälpen - lär dig första hjälpen!

tv.nu - se direkt i iphonen vad som går på tv just nu och resten av dagen.

TV4 play - se program i mobilen som du missade när det gick på tv.

Shazam - en app som lyssnar av musiken du har på radion och talar om vilken låt och vilken artist det är. så du lätt kan ladda ner låten som på tex spotify!

SF bio - boka bio biljetter direkt i iphonen!

IMDB - läs om olika filmer och vad dom fått för betyg på imdb!

Mio & Ikea apparna är kul!

Vägmärken - alla sveriges vägmärken. perfekt att träna inför teoriprovet.. när du sitter på bussen, flyger flygplan, ute och går.. sitter på toaletten..

Tagut - en app som visar dig närmaste bankomat! bra för virriga mig (:













Kommentarer
Postat av: Doris

Jag älskar din applikationssmak gumman! Man brukar säga att en persons böcker och CD-skivor säger allt om vem personen är, men jag tror nog att en persons applikationer säger mer =)Som sagt... älskar din smak!

2010-08-21 @ 17:44:17
Postat av: Doris

http://youtu.be/njG_dQC-cnk



Den här flickan är, på tal om inget, riktigt cool!

2010-08-21 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback