saknar dig älskling!

hej på er! (: hoppas ni mår bra! jag är lite sjuk tyvärr, men jag bara vägrar att låta det bryta ut. hehe. jag tänker inte vara sjuk på julafton. icke. och nu är det jag som bestämmer inte kroppen :p får svepa ett glas vodka sen och döda alla baciller.. eller inte. kan jang därimot ska min gosgubbe få gå och handla åt mig! just nu är jag adolf vakt (: mysigt att ha honom hemma. katterna och adolf ligger och sover. och jag sitter och halvsover, fundrar på att sätta på senaste avsnittet av husfruarna. och krypa ner under täcket. fick förfrågan om videoblogg och självklart, ska bara vakna till liv och duscha :P sen så. idag eller imorgon blir det.

ringde mitt gamla jobb igår och dom vill ha tillbaka mig, skoj skoj. så nu blir det jobb på italienska restaurangen primo ciao ciao igen. trivdes jättebra där så (: det funkar att kombinera jobb och studier. ska ner dit efter jul och diskutera lön och arbetstider bara.

har även sökt massa jobb uppe i östersund. vi hoppar huset här i stockholm, det var ett dåligt läge precis vid vägen och nej. det blev inte bra. så nu är planerna att flytta ut i skogen. vi har hittat ett charmigt litet rött hus (170kvm) med vita knutar, kakelugn och vacker sliten vit trätrappa. mys! haft kontakt med banken och det ser inte direkt svårt att få ett lån. huset kostar 325.000 kr. ingenting ju. massa insatspengar. la vi in 80.000 kr så skulle vi få en månadskostnad till banken på 1500 kr och då amorterar vi och han har räknat högt. hehe. inga summor alls. nu gäller det bara att få jobb! och faktiskt har jag redan haft kontakt med några ställen. medans jag jobbar extra blir det plugga på distans och sen hoppa på en ky-utbildning och jobba med det jag vill sen. sebastian är inne på it nu. och det är ju bra betalt så vi klarar oss! har vi varandra har vi allt (; lite att fixa med, och vi hade familjemöte igår hemma över kvällsmackorna, sånna möten är bra, få en överblick på allt. det är många fina datum som ska firas i slutet och början av nästa år, sen blir det försäljning av lägenhet och packa och åka norrut. jag ska börja prata norrländska :P blir alltid retad att jag låter som en norrlänning i mellan åt. så då är det ju bara att gilla läget och flytta norrut. jag är så glad att jag och sebastian delar drömmen om att bo nära natur och inte i ett stressat sthlm. han gör mig lycklig <3 bra för barnen och växa upp i naturen också <3 för barn, det ska vi ha! minst fyra (;

funderar på lite lunch och sen desperata husfruarna och en dusch. blev fin i håret föresten. inte överdrivet rött, men det är rödbrunt och jätte glansigt. så bra med henna! nu längtar jag bara massa tills älsklingen kommer och gosar! han var inte snäll imorse när vi vaknade, var svårt att släppa taget om honom när han fick stressa iväg till jobbet. åh han är världens bästa! om du läser det här älskling; jag kan inte ringa eller smsa.. så om du vill få tag i din fru så ring!

hoppas ni får en underbar dag!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Hihi ni är ju för HÄRLIGA!!

Ska bli spännande att följa era drömmar bli verklighet, man ska såklart lyssna på hjärtat och det verkar du ju vara bra på :-)

Kram

2010-12-22 @ 15:03:51
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Jasmin

Jag flyttade till Östersund för ett och ett halvt år den, för att plugga. En mysig stad, fantastiskt vacker natur och mycket friluftsliv. Det finns en Facebook- grupp som heter lediga jobb i Östersund eller något liknande, somkommunen har. Där läggs alla lediga kommunala jobb ut iaf. Lycka till!

2010-12-22 @ 15:08:27
Postat av: Petra

Åh! Stort grattis gumman! Tyll kommer passa dig perfekt! Vad spännande det ska bli att följa planeringen och kul att se din fina klänning sen. Har du pirr pirr pirr i kroppen nu? Spännande det låter med östersund! Men det är långt bort... Men det som känns rätt ska man absolut följa. Det som känns rätt i hjärtat. Man måste våga testa.



Kram

2010-12-22 @ 18:25:48
Postat av: anne

hehe menar du Östersund, där jag bor? :p

2010-12-23 @ 15:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback