25 februari 2010

hej allihopa! hoppas ni mår bra? jag mår mycket bättre och jag vet att det handlar om hur jag tänker. visst brottas jag med negativa tankar och hopplöshetskänslor, men sålänge man verkligen försöker och gör sitt bästa., så är jag mer än nöjd! jag är stolt över mig själv. det har varit tuffa månader, men som det står i min horoskopbok (jungfrun) så har jag fått en mycket bättre pejl på läget! skönt att inte vara hela förvirrad. nu vet jag precis vad som behövs göras, och än en gång tänker jag resa mig upp! jag fungerar som sådan, jag måste få säcka ihop, samla ny energi och när jag själv är redo, ja då går det jäkligt fort att ändra en negativ spiral. jag mejlar med många som läser min blogg om hur man ska resa sig upp och jag är så bra på att ge andra råd. men när det kommer en käp i hjulet för mig, så är det helt plöstligt inte lika självklart, vilket det verkligen borde vara! jamenar, man måset ju tro på det man lär ut! eller hur? (: ja ghar slutat lägga över ansvaret hos andra, för att jag ska må bra, för i slutändan är det bara jag som kan ändra på saker och ting. jag!

det har varit tomt utan bloggen, jag saknar er, saknar att skriva, att reflektera, drömma om inredning, vardag, kärlek, vänner. allt det där som finns i min vardag. snart sätter köksrenoveringen igång också. ska bli riktigt kul att få se resultatet sen! har nog inte alls avslöjat hur det kommer se ut. men det blir riktigt bra. det blir inga infällda spottar som det var planerat från början, utan några coola från bolagret i krom. vitvarorna kommer vara i krom, så det blir fint! den 28 ska köket levereras! spännande!

dagarna har bestått av timlånga promenader, shopping, fika, träning, umgåtts, filmkvällar, mys, god matlagning och mys med katterna, målat tavlor med akrylfärg på målardukar osv. mycket grubblerier också, och djupa diskutioner om välmående, livet.. ja, typ (;

idag står det mysdag på schemat. har duschat och gjort en helkroppsrenovering. blev peeling av kroppen med satsumas peelingen och intvålning (med "duschboll") av samma doft från bodyshop! underbart luktar det! skrubb av tassarna, leransiktsmask från lush som är riktigt fräsch, tog den på axlarna också, det är avkopplande! (: har satt håret i en hög knut, hoppat i en favorit t-shirt från granit i ekologisk bumull och ska strax göra en kopp te. trött idag! så myskväll med god mat och film blir bra <3

ska surfa runt lite på ikeas hemsida och sen göra te. ville bara kika in och säga att jag lever. för så länge man vill - överlever man allt! (okej, nu menar jag såklart inte dödshotande sjukdomar, men det tror jag ni förstod) allt går bara man verkligen vill. och går det inte, ja då vill man inte tillräckligt mycket. så är det!

ha en jättemysig dag och kväll, så hörs vi snart igen! massa pussar&kramar!!

 

modellande i sjuttotalsmiljö. foto; josefin p.




Kommentarer
Postat av: Marielle

När du skriver om hur du känner och att man ska leva som man lär så känner jag igen mig själv så mycket. Du är stark som gör det och som unnar dig egen tid och tar i tu med saker. Sen till en sak utöver det, skulle bli glad om jag får se dina fina tavlor på bloggen:). Om dem inte är för personliga vill säga.



Stor kram Marielle<3

2010-02-26 @ 15:33:35
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: A home far away

Härligt med mysdag, fram för mera sånt! Och du vilket underbart foto...vilken inspiration!



Ha en fin dag

Kram Gunilla i Singapore

2010-02-27 @ 03:51:54
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Härlig bild!kram!

2010-03-02 @ 06:32:37
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Helena

GUMMAN!?? RING MIG!

2010-03-03 @ 01:19:25
Postat av: Petra

Hej Fanny!



Hur är det med dig?

Kram

2010-03-04 @ 20:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback