home!

jag är hemma, fylld med energi och glädje. tack älskade du för två helt fantastiska dagar. du gör mig varm i hjärtat, det vet du <3 det har varit två intensiva dagar med massa mys såklart, shopping, byte av ring i läppen till en svart tjockare, god middagslagning bestående av orientalisk kycklingsoppa och thaiwook med gröncurrypasta. gud så gott. vi har ätit lyxfrukostar med smooties, goda mackor och havregrynsgröt med äpple och kanel. det har tittats på film, clockwork orange! som har fått en egen genre; ultra våld. hemsk såklart, men jag är imponerad av miljöerna i den här filmen som jag velat se sen jag läste psykologi på komvux! då dom tar upp just den här filmen i boken. vi har shoppat! vi har varit på rockklubb och fått öl på oss och hört rockmusik och haft kul! vi har kramats, vi har skrattat, vi har gråtit. vi har haft två underbara dagar! jag saknar dig så det gör ont redan!

idag när jag vaknade gick jag ut i köket. vet ni vilket underbart väder det är ute? idag blir det en lång promenad ner till vattnet. det är gnistrande vit nysnö ute på marken. det har snöat över tjugo cm sen jag åkte. och solen, den skiner med sin närvaro på den blåa himlen. underbart!

det blir bläddring i nya hälsokokboken, nu ska jag börja äta "bark och rötter" som mamma så gulligt uttryckte det när jag ännu en gång erkände att jag hade köpt hämtpizza. "men, vad hände?! du åt ju bara bark och rötter för ett tag sen" haha. jo jag vet, och det är ju det min maowe mår bäst av! så jag ska sätta mig och bläddra och hitta mumsiga men nyttiga recept i kokboken! sen blir det veckohandling med alexander, och sen hem, laga lördagsmiddag och ha myskväll offcourse! det blir film och det blir tända ljus, lördagsgodis och myskläder. whi! ett annat altenativ är ju 25 års fest på golden hits! schlager för hela slanten. får se om jag orkar. känner mig lite risig i kroppen.

nu blir det frukost, och sen ska jag klippa alexander som ser ut som en vilde! det blir som vanligt tuppkam och ja. det är väl det han trivs bäst i (: men vi kickar igång lördagen med en tallrik havregrynsgröt, smörgåsar, te, juice och ägg! PUSS!

dom här vann jag på tradera. sockersöt wednesdayklänning och 20-håls underground kängor i läder!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback