Svar på frågor!

Såg att du bott i NY 1 år, vad gjorde du där?

jag och mamma bodde på manhattan i new york och i chicago. mamma pluggade till sjuksköterska och jag gick i skolan :)

Är du nöjd med din kropp?

ja jag är nöjd! jag hade mycket komplex förut när jag var yngre, men nu älskar jag hur jag ser ut. lagom smal, lagom former, lagom lång. ja, jag är mycket nöjd!

 Lite konstig fråga kanske, men undrar över det varje gång.. är det någon speciell anledning till att Måns aldrig har samma kattvakt som de andra katterna? Som sagt, frågar man inte får man aldrig veta, haha! :) kram!

ingen konstig fråga alls! :) måns bor hos alles mamma för att han mer eller mindre terroriserar mammas katt, så mamma vill inte att han ska vara hos henne vilket man förstår såklart. och alexanders mamma älskar måns, så hon är glad att han får vara där och där får han vara ute och springa utomhus vilket han älskar.

Vem är din största förebild? Och varför?

kan låta uppblåst, men mig själv. jag känner nog ingen som orkat med så mycket psykist och fysisk påfrestning som jag har.. och jag är ändå glad, postitiv och har framtids drömmar, och jag ger inte upp. så mig själv.

Om du skulle skriva en bok... Vad skulle den heta och vad skulle den handla om?

jag håller och har hållt på med en bok sen jag var 17 haha. den handlar om min uppväxt och hur jag lyckades ta mig upp ur det jobbiga som var då. och börja må bra igen. "vägen tillbaka" har jag för mig att jag döpt den till.

 Om du skulle ta ett artistnamn, vad skulle du heta då?

fannyforever (; jag vet faktiskt inte. fannytastisk som är ett av mina smeknamn? hah (;

Vilken av alla dina underbara egenskap är den som du gillar bäst att du har gumman?

att jag bryr mig om andra, att jag tänker på andra, viktigt för mig att andra mår bra. då mår jag bra.


Asså ååh att vi inte bor närmare. Då hade vi kunnat fixa en plåtning, du gör dig såå jäkla bra på bild gumman! :)

det hade varit jättekul! vilket tur att det finns tåg!! :D hade varit roligt faktiskt!


Hej! frågade några dagar sedan om tips för att minska exponeringen av pälsdjur, har fått för mig att Alexander är allergisk? Ni har ju luftrenare bl a, kan det vara en bra investering? Eller räcker det med att moppa varje dag? (Ingen av oss är allergiska man man kan ju utveckla allergi tyvärr.)

han är allergisk ja, han åt allergitabletter innan men sen när vi skaffade luftrenaren så har han inte behövt äta dom, så bästa tipset är luftrenare! sen om man har långhåriga katter som vi har så är det kammning och bad som gäller, och även äta ett bra torrfoder från djuraffären, ett billigt foder från mataffären = massa katthår överallt.


Eftersom jag också är kattälskare så undrar jag vad dina katter heter i stamtavlorna? :)
Kram

oj det är så himla långa namn så jag har inte lagt dom på minnet. men kan leta upp deras stamtavlor när jag är i bostadsrätten och lägga ut här.

Äntligen får jag vara lite nyfiken(:

Vart jobbar du?
vart har ni bott nu när ni renoverat köket?
vilken försäkring har ni till katterna?
absolut bästa skönhetsmåstet? (kräm, eller smink)

Glaad sommar!!

haha, söt (: just nu har jag semester! så skönt. men i höst är planerna att kombinera sälj jobb på inredningsbutiken granit och barnvaktsjobb! och studier kör jag på distans (:

jag har bott hos mamma och alexander har bott hos sin mamma och pappa och syskon.

vi har svelands försäkring till våra katter, hade agria innan, men eftersom jag hade sveland på adolf (våran mops) så bytte jag så jag hade alla på samma.

absolut bästa som jag verkligen fastnat för är bodyshops brun utan sol för ansiktet, e-vitamin serien. helt underbar. går lätt in i huden och ger en svag toning! smink rinner bara tycker jag. men jag brukar ha rouge på kinderna så man ser lite piggare ut, fint när man är brun också!

 Måns är verkligen fantastiskt fin, är också sugen på en siames. Kan du inte skriva ett inlägg om hur det är att ha en "hundkatt" :) Skillnader från andra katter, tillgivenhet och sådär. Det skulle vara roligt att läsa från någon som har erfarenheten.

siameser är verkligen en speciell katt. katter brukar ju vara ganska så självständiga annars, men siameser är inte det. dom kräver ens uppmärksamhet ständigt och är mycket mer tåliga än andra katter. precis som du skrev så är det som en hundkatt och om man inte vet vad man vill ha så är en siames jättebra. dom är lite mindre ömtåliga (: pratar mycket och ska vara med överallt. väldigt tillgivna och mysiga! även lite jobbiga i mellanåt, då dom kan bli ganska svartsjuka och man får inte vara med andra katter, för man "tillhör" siamesen. så ibland kan han köra bort de andra katterna, så han får ha oss för sig själv. men överlag är siameser väldigt behagliga katter. man ska ha mycket ork och lek. för dom behöver mycket stimulering. det är inte som en perser som mest bara sover. han är vaken när vi är vakna och sover när vi sover. och han tror stundvis att han är människa. haha (: för han ska äta med oss och gärna sitta på bordet och äta det vi äter. väldigt keliga och mysiga katter och man känner mig väldigt älskad och välkommen när man kommer hem, en underbar kamrat!


Hur hittar du dina barnvaktsjobb/småjobb och hur fungerar det med skatt och så när man jobbar för någon privat som en familj?

jag är medlem på en sida som heter grannar.se! den är toppen! ang skatt så beror det helt på hur mycket man jobbar. är det under en viss summa så skattar du inte och är det över så skriver du med det på deklarationen och skickar in till skatteverket.


har du haft någon ätstörning?

jag har haft både bulimi och anorexi på högstadiet. gick ner så jag hade ett BMI på 12,8 när jag skulle haft ett BMI som räknas som normalt mellan 20 och 20 på en skala. jag vägde runt 35 kg som minst och var 168 cm.. inget kul, inget jag vill uppleva igen och inget jag egentligen vill prata om för jag tycker det sätter griller i tjejers hjärnor. ät och njut av livet!

hoppas ni fick svar på det ni undrade (: puss!





 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åh!! Jag förstår det.



Jajamen, mycket i Stockholm. Men annars några få mil ifrån. Själv?

2010-07-10 @ 21:02:14
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Doris

Vilken jättefin filmrulle-bild! Du är världens vackraste gumman!

2010-07-10 @ 22:49:47
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Ja det är tur det finns tåg :) Jag lär ju komma till Stockholm i sommar då min sambos syster och bror bor där, kanske man skulle fixa ihop nåt :D kram!

2010-07-10 @ 23:23:03
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback