friday im in love!

äntligen fredag, fast det känns som lördag för att det var ledigt igår ju (: och ikväll ska vi göra god egenkombinerad morotssoppa med färsk timjan och vitlöksbröd. mums! just nu sitter jag och äter några rutor mörk choklad med havsalt, mandariner och läser lite bloggar. ska strax dra lite med dammsugaren och snygga till här. behöver ha ordning&reda omkring mig, och på helgerna tycker jag absolut att det ska vara storstädat och snyggt!

kvällen bjuder på film, popcorn och mys! har inga direkta planer och det känns skönt. skulle träffat jesper och tagit en fika på café 60 som har öppet till 02 men jag känner att det inte är en så smart idé med tanke på hur jag mår ): och tanken var väl att vi skulle ta en öl vilket inte är så smart med pencillin. hm. det får vi ta i veckan, eller nästa helg helt enkelt ^^

idag på dagen har jag: ätit frukost, två potatislimpsmackor med rökt lönnebergaskinka, ett glas juice och en tallrik jordgubbsfil med torkade jordgubbar. gott och mättande! sen blev det påklädning i form av: en röd och vitrandig polarn&pyret långärmad t-shirt, svarta leggings och svart tyllkjol, svarta converse light och grön fjällräven kånken ryggsäck. tog en promenad ner till centrum och stoppade in pengar på sparkontot, blev 5515 kr för att vara exakt. bra att sälja prylar säger jag bara! dom trodde typ att jag hade rånat en ica butik, haha (; och när brudklänningen är såld är det 6000 kr till som åker in och sen 9000 kr till när skatteåterbergningen kommer in. funderar på att köpa en svart kitchen aid (mixern som är på bilden) här hittar ni den hade varit fint i köket <3 och framförallt supergott med massa olika och egenkomponerade fruktdrinkar och smoothies :D

ska ta och vila en stund, läsa lite och så (: sen börja med middagen! vi hörs sen. ha en mysig fredag nu! massa kramar.



bilden är lånad av hanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback