hemmakväll.

det är nyöppnad videobutik här och va underbart, hemmakväll är en stor kedja, dom har riktigt bra godis och ja, mycket hyr/köp filmer (: kul. så snart blir det film här hemma med 1,3 kg smågodis, myspys! hoppat ur jeansen och hoppat i myskläder. ska nog ta och tvätta av sminket innan vi sätter oss med filmen också. skönt att ha det fixat, så det bara är att dyka i säng sen (:

dagen har varit riktigt bra. dock börjar jag känna mig lite krasslig, så det blir mycket frukt, ingefärate och vila. fast imorgon och på fredag är det jobb! imorgon jobbar jag åtta timmar (: och fredag blir det sex timmar. sen helg! och då ska vi eventuellt ut på krogen, får se, jesper skulle dra ihop massa kompisar och ville att jag och alle skulle med, kan bli riktigt kul (: jesper och jag var bästa vänner när jag gick möbelsnickeri på gymnasiet, och det är jättekul att vi fortfarande är bra kompisar! han är bra att prata med.

det blev en jättegod lunch också. kokade nudlar, hällde av vattnet blandade i kryddorna från nudelpaketet, wookade färska grönskaker; champinjoner, morötter, sugarsnaps och bambuskott, rev fem vitlöksklyftor, två pirripirri chili och hade i allt, (blev starkt och gott) hällde i wooksås (kommer inte ihåg vad den heter, men finns bland thaiprylarna) och i en separat kastrull smörstekte jag stora tiger räkor i vitlök och citron, jum jum, hade i räkorna i wooken. riktigt gott blev det!

sen blev det lite vila, mysa runt hemma och lyssnade på musik, vid fyra sminkade jag mig på fem minuter, fixade till håret = borstade det lite haha. jag har korkskruvar på vissa ställen i mitt hår och det är jättefint när jag inte plattar det, ser bus ut! (: jag hade så himla mycket komplex när jag var yngre. men sånt försvinner när man blir äldre, det har det gjort för mig iallafall. man ska vara nöjd med hur man ser ut. sen kommer alltid riktig skönhet innefrån. hur som helst,. mötte upp nadia vid halv fem, tog en hallonsoda och havreboll och hon var lite vuxnare och tog en kaffe & morotskaka (; vi babblar i ett när vi sitter med varandra, blir helt upp i varv och bara maler, inga pinsamma tysta stunder här inte, haha (: hade jättekul och den där timmen gick fort. skrattade och stojade för fullt. vi är så lika hon och jag,. (:

efter cafét gick vi till loppisen, frälsningsarmen som har öppet ons och lördagar och hittade jättefina saker. billigt var det också. en röd tröja med vita ränder från polarn och pyret, jag älskar deras kläder, dock gjorde jag inte det när jag var fotomodell för den kedjan när jag var liten. fy! dom har utvecklats en del.. (: räknas modelljobb som ett jobb? jag jobbade som modell i 14 år, men det är väl inget man skriver med i ett CV?! sen hittade jag en jättefin klänning från h&m trend. stod och drog i den på h&m innan men fyra hundra var för mycket, så 20 kr kändes mycket bättre :D sen en svart/vit/grå rutig kortärmad skjorta från divided fick hänga med,. sen hittade jag fyra sånna här muggar från granit, men dom skulle inte ut i försäljning förens på lördag ^^ så blir väl att springa där då med.. 5 kr st ist för 49 och dom var helt nya, kap! sen blev det fyra glas från boda nova med utpetande prickar i glaset, jättefina. fem kr st.. mm (: blev en fika också, igen där. och sen gick vi hem.

vad har ni gjort idag? hoppas ni haft en bra dag hur som helst! ha en fortsatt mysig kväll. och sov så gott sen! (: pusspuss.

 

dagens klädsel; jeans med resår nedtill - bik bok, converse light i svart skinn - nilssonshoes, svart&röd randiga strumpor - h&m, svart linne under - h&m, vit&svart randig t-shirt - divided, svart bumullsjacka - divided.



var och köpte snask ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback