varma mackor & tända ljus

lördagskvällen börjar lida mot sitt slut och jag ska snart titta på film "the new daughter", sen sussa. ligga på spikmattan ska jag för min rygg har värkt hela dagen. har precis ätit varma mackor oh druckit ett glas kall cola och tittat på alla fina värmeljus som är tända här framför mig. mysig lördagskväll <3

söndag och morsdag imorgon <3 mamma är fortfarande i österrike då, men självklart blir det ett samtal dit <3 vi har pratat nästan varje dag och det känns som en evighet sen vi sågs. saknar mamma!

det har varit en lugn och mysig dag idag. en riktigt myslördag, smattrande regn utanför, levande ljus och myskläder härinne, en värmande kopp te att värma händerna på och massa läsande och bläddrande i tidningar, legat på sängen på mage och läst, funderat över inredning och myst med katterna. älskade små katter <3 älskar att borra in ansiktet i veras mjuka päls, eller att titta lucifer i hans stora ögon och se hur han blir glad och hoppar i väg, eller höra måns ropa på en. saknar min familj, behöver samla ihop den snart, för jag är inte hel utan er. behöver ha det precis som det ska vara, nära, varmt, tryggt, stabilt och älska oss för vi är den bästa familjen man någonsin kan önska sig. pälsklingarna och min stora kärlek i livet. <3 har jag er har jag allt. har sagt det förut men säger det igen, älskling, du äger mitt hjärta <3

ledsna nyheter inom familjen  och jag hoppas att min och  magkänsla är rätt, inte ännu <3 vi behöver dig. och kommer sakna dig obeskrivligt mycket om du lämnar oss nu. jag vet att du orkar och jag önskar jag kunde göra någonting, men är det någonting vi vet, så är det att vi föds och vi dör, allt därimellan kan vi påverka, men det kan vi inte med döden tyvärr och det känns riktigt orättvist att det är du. jag ser ju alexander i dig, i din trygghet, dina varma ögon och hjälpande hand. jag kommer verkligen sakna dig. och alltid göra. du är en sån fin perfekt svärfar. och jag är oerhört tacksam att jag fick lära känna dig. du har påmånga sätt förändrat min syn på livet, på inställning till det och framför allt inställningen till mig själv. tack. jag är iallafall väldigt glad för att  har varit så mycket hos hans familj nu den sista tiden, dels för att det inte går att bo hemma, men framförallt för att hans familj behövt honom. en självklarhet för mig. och för alla inblandade. man får ge och ta.  är ett stort stöd för sin familj och jag är glad att han finns hos dom <3

nu säger vi god natt och hörs imorgon, söndag! och jag ska gå på en rast promenad och andas in frisk luft i lugnorna med musik i öronen och träningsskor på fossingarna! sen får vi ses vad resten av söndagen bjuder på. frukost på café kanske? vi får se (: ha nu en fortsatt mysig kväll. så hörs vi imorgon. massa pussar&kramar!




Trackback