sista dagen som 24:a åring.

så var den här.. min sista dag som 24 åring. going twenty five..! jag glömmer bort att jag fyller år imorgon hela tiden, men blir ständigt påminnd av vänner och framförallt min mamma.. "vaaart tog åååreeen väääägeeen" haha! jag skrattar lite ironiskt när hon låter sådär panikslagen och kommer med en kommentar som "ta vara på tiden nu istället... every day counts! även fast det är många många dagar i livet som faktiskt bara passerar, så man måste nog bli bättre på att stanna upp och njuta mer av nuet.

jag har ändå hunnit med väldigt mycket under dom första 24 åren i mitt liv..

förlovat mig, gift mig när jag var 22 år, still married! rest till grekland femtioelva ggr bla med båtluffning i fem veckor, njutit av den vita sandstranden i västindien, badat i transparent vatten i thailand, åkt skidor i alperna x antal ggr, bott i en bungalow i turkiet, hälsat på min släkt i mexico och i usa, gått i skolan i ett år i usa, jobbat som fotomodell i femton år, blivit erbjuden modelljobb i japan, sjungit i olika rockband, haft tusen olika stilar och umgängen, flyttat hemifrån tre gånger bla. till den vackra staden strömstad, varit kär och olycklig, haft planer på att bli inredningsarkitekt sen jag var 9 år, utbildat mig till dekoratör för h&m, tatuerat mig tre gånger (snart fyra), piercat mig i läppen 3 ggr, haft tusen olika hårfärger bla. blått, rosa, rött, grönt, svart.. upplevt roliga och mindre roliga händelser, konfirmerat mig, gått i scouterna i 9 år, dansat på sveriges bästaste dansskola i 6 år, jobbat som bartenter och blandat färgglada drinkar, blivit nykterist, blivit danslärare, designat måbra plancher och sålt på webbshop, spelat in egna låtar i studio, nästan lärt mig spela lars winnerbäcks faller på gitarr, köpt bostadsrätt och renoverat upp den, varit mobbad av en hel skola, byggt upp mig själv om och om igen tills ingenting kunde få mig att falla igen, samlat på my little pony, nattbadat, sovit under en stjärnhimmel, blåst såpbubblor på en romantisk första dejt, haft fjärilar i hela magen av kärlek, varit så ledsen så jag känt mig tom, haft drömmar om att flytta till norge och jobba där i några år, tittat på stjärnorna kalla vinternätter, skrivit på en självbiografi sen jag var 12 år, hjälpt andra att ta tag i sina drömmar och må bättre.. älskat och älskar som aldrig förr, gått möbelsnickeri linjen & media foto linjen på gymnasiet, rymmt hemifrån, haft kaotiska tonårsfester, haft underbara djur hela mitt liv, spelat blockflöjt, insett att jag har ett sjättesinne, haft sanndrömmar, förlorat min bästa vän tobias till änglarna, tapetserat alla mina väggar med leonardo dicaprio i mitt flickrum, framkallat vackra bilder i ett mörkerrum, ridit på ridskola i flera år fast jag var livrädd för hästar, haft flickvänner, gått på konserter, klottrat och haft en egen "tagg" (tonåringar.. hm), åka på mysiga bilsemestrar, träffat härliga människor, kommit på meningen med livet, haft hångeltävling bakom gympasalen på mellanstadiet, vunnit danstävlingar på lågstadiet, varit påväg till ett rymdgymnasium uppe i kiruna och ångrat mig i sista sekund, varit discjokey och ljudtekniker för massa kända band på uteställen, haft så många myskvällar så jag inte håller räkningen, haft ögonblick som jag kommer ha i hjärtat med mitt livskärlek hela livet, haft en "jagälskardigpuss" i min knutna näve som jag tar fram och pussar på när jag är ensam, delat hjärta, delat hemligheter, blivit jagad i en mataffär, grillat vid solnedgångar sena sommarkvällar, cyklat runt hela gotland, klappat giraffer på kolmården, haft två ormar och en grön leguan, sett livet passera framför ögonen, gråtit mig till sömns, skrattat så jag fått magknip, aldrig slutat tro på att allt går om man bara vill, insett hur vackert livet är bara man tittar efter, aldrig slutat drömma, aldrig slutat kämpa, aldrig slutat älska dig.

även fast jag känner mig lastgammal när alla säger det att man borde känns sig gammal nu när man fyller 25 så känner jag mig inte gammal, 24 år av mitt liv har passerat och jag har upplevt, sett världen, älskat, varit underbart lycklig. och jag har barnasinnet kvar, det glädjer mig, 24 år är ingenting. jag tänker bli minst hundra sådeså! :D och jag lovar att jag ska ta vara på alla dagar. alla nätter, alla drömmar, ta mig dit jag vill, aldrig sluta kämpa, aldrig tappa tron, aldrig ge upp. det kan jag lova! och jag lovar ingenting längre som jag inte kan hålla.

imorgon är det en ny siffra som som skrivs, men i huvudet är jag fortfarande sjutton år. ålder är ju trots allt bara en siffra. och som alexanders pappa, min svärfar sa till mig "du kommer märka att du alltid har alla åldrar med dig, jag blir förvånad ibland när jag kommer på hur gammal jag är" och sen var han också den klokaste mannen jag någonsin träffat. ♥






Kommentarer
Postat av: Doris

<3 DU ÄR VÄRLDENS VIKTIGASTE, DYRBARASTE OCH UNDERBARASTE MÄNNISKA <3

2010-09-08 @ 17:45:35
Postat av: Petra

Jösses gumman! Vad du har hunnit vara med om! Sandstränder och transparenta hav, det längtar jag till nu.



Kram

2010-09-08 @ 18:20:05
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Ojojoj, gumman va mkt du har hunnit med! Om jag bara hade gjort 10% av det där under mina snart 27 år så hade jag varit nöjd. Du är underbar! Grattis i förskott älskade vän! <3

2010-09-08 @ 20:40:45
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Så himla fint skrivet,och du har verkligen upplevt massor!!Ett stort GRATTIS till dig!!!!

2010-09-08 @ 22:17:15
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

STORT GRATTIS på din födelsedag älskade, underbara, fina vän!!! Om du fortsätter drömma och förverkliga dina drömmar så som bara du kan så kommer dina nästa 25 år bli minst lika händelserika och du kommer göra underverk här i världen! Du har helt klart förändrat min syn på vänskap och om du bara kunde nå några få till så skulle världen bli bättre. Glöm aldrig att du är underbar! <3 Jag känner mig lyckligt lottad som har lärt känna dig och jag hoppas jag får äran att ha dig som vän resten av livet. Massor av kärlek på din födelsedag hjärtat!! Pussar och kramar <3

2010-09-09 @ 00:19:37
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback