Fredag ledig & vecka 16 med vår skatt

det är helt underbart att vara ledig med sebastian idag. solen skiner, vi har precis gått upp efter långt mys i sängen. nu är han i affären och handlar massa apelsiner så vi kan pressa juice. sen ska vi sätta oss och fixa med framtiden. jag ska plugga, han ska söka jobb på den ort vi bestämt oss för. blir aningen längre bort än vi trott. men jag känner folk där och det betyder att vi inte kommer sitta helt ensamma (; bla min fina vän johanna! som precis flyttat tillbaka från norge! gumman ♥ sebastian ska sätta sig och skicka sitt cv och jag ska solla bland dom villor jag hittat! nu kör vi! (: love life!

idag går vi in i vecka 16. (15+0) varje fredag är det en ny vecka. och jag kan ha inbillat mig, men igår när jag satt på bussen så kändes det precis som det alla förklarat som en spark. det flaxade till. och jag petade lite på den sidan, då kom det igen. jag satt som en flinpelle folk måste trott att jag var spritt språngande galen. och nu på morgonen har det kommit igen. trodde att det var tarmen som spökade, men det är inte alls så. tror det är liten ♥ tänk nu är h*n 16 cm redan. jisses. när vi var på ultra ljudet nyligen sa var liten 6 cm.. vad sjutton hände (; börjar få riktiga mamma känslor. har nog inte riktigt förstått innan att jag faktiskt är gravid. mer än att jag kämpat och jobbat trots att jag kräks då och då på jobbet. igår fick svärmor komma förbi och lämna åksjukepiller till mig. jag satt i hallen och såg ynklig ut. haha. hon hade ringt till sebastian sen och sagt att jag såg väldigt blek ut. tack och lov för rouge (; hehe. kommer alltid sätta dig i första hand älskade älskade finaste bebis! du är mitt allt!

igår kom vagen också! ni vet att vi valde att köpa en retro vagn ju (: den med två olika delar, en liggdel i mörkblått galon och sittdel i rött/orange galon. igår åkte älskling och hämtade den på bussgods och den är såå fin! dock kommer vi renovera den totalt (; har letat upp en tjej i sthlm som jobbar just med att renovera retro vagnar och vår kommer inte se ut som någon annan, kan jag lova (; liggdelen kommer kläs om i svart galon på utsidan och på insidan i sufletten + insidan av liggdelen och madrassen kommmer den bli klädd i riktigt rött med små små vita prickar. ♥ sittdelen kommer antingen bli i rött galon på utsidan med svart tyg på insidan med vita prickar eller gul galon på utsidan. hon putsar upp hela vagnen och byter verkligen ut allt tyg. hon sätter alltså inte bara på nytt tyg på utsidan, utan byter ut allt om det skulle finnas något möggel. åh! så för en helt "ny" retro vagn får vi betala två tusen kr. väldigt lite för att slippa se ut som alla andra. den vagnen som står längst ner på vår lista av köp av barnvagnar är bugaboo.. undra varför. (; så vi är jättenöjda! liten kommer vara världens gulligaaste unge! retro vagn och mycket second hand och retro kläder! gullungen! ♥

dagen igår spenderade jag på jobbet. vaknade vid halv fem och gick upp och kräktes. sen spenderade jag morgonen utslagen i sängen. tur att det här illamåendet går i omgångar, så jag får vila lite (: sen tog jag mig till jobbet och jobbade mellan 13 och 22:15. "mördarpass" som jag så fint fick höra av flera arbetskompisar under dagen, hihi. men det gick bra (: satt mycket i kassan och det är perfekt för mina vattensvullna ben. plus att tiden rusar iväg. alltid kul att småprata med folk! (: alla är så glada nu när dom är lediga (;

ni vet att jag pratat om kattuppfödning för länge sen. och jag sa även att när jag bor större så skulle jag föda upp katter. på tisdag kommer hedwig till oss. om en vecka kommer en 4 månaders svart/grå (han är jämn i färgen över hela kroppen inget vitt alls) och dom ska vi avla på senare. det är fruktansvärda pengar. för dom två betalar vi 22.000 kr. men vi kommer få tillbaka mycket. 14.000 kr per kattunge. och en kattunge kostar 4.000 kr att "föda upp" och med vetrinärskostnader.. en sphynx får i snitt 4-6 ungar per kull.. ja räkna själva. det blir hela huset fullt om man säger så (; var som hanens uppfödare sa "sphynxar kan man ha hur många som helst av" det blir en jäkla många katter. lucifer, doris, julius, harry, hedwig & herbert. haha jag älskar det. sebastians idé (; får se om det blir det. eller om vi hittar något knasigare. och sist men verkligen inte minst. sebatians tidigare katter. galenskap. men vi är nog inte helt normala. and i love it! ♥

och snart ska vi ta alla våra katter, den stora magen med skatten i, köpa huset i örebro, renovera, inreda (framförallt köpa nya möbler) boa in oss och välkomna liten när h*n kommer ♥ hur vi har tid? vill man så går det! men innan dess; jobba klart mina fyra månader innan jag går på mammaledigheten! och plugga klart mina gymnasiebetyg! heja heja! jag älskar när det rör på sig :D

idag ska vi till sebastians mamma och äta påskmiddag! mums! blir en långpromenad i solen påväg dit för oss och sen mysa i solen. sebastians lillasyster med familj kommer vara på plats också (: tror jag ska inviga mina nya converse. köpte två par igår. ett par gula och ett par mörkgråa! hade kanonpris på jobbet.. 399 kr. ingenting. så det blev två par. får se om jag behåller dom gula. måste klämma lite.

ha en underbar start på den här helgen (: jag jobbar hela helgen. lördag 7:30-14 och söndag 14-22:15. och på lördag ska vi fika i stan med bästis helena och hennes joakim och sen på kvällen blir det påskmiddag hos mami min. med mormor, mormors syster, sebastian och jag! ska bli riktigt mysigt! och söndag som sagt! helgen efter ska vi grilla med min kompis sandra och hennes pojkvän! vi har känt varandra sen mellanstadiet. och sen kommer ev. några andra kompisar på middag! vi får se! (:

som sagt, ha en underbar dag nu och var rädda om er! (: massa påskpussar!





Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Hoppas ni får en mysigt påsk trots att du jobbar. Vad mysigt med de första sparkarna. Jag kände de första sparkarna i v 18. Jag undrar hur kan man rent praktiskt med så många katter. Jag tänker då främst på kattlådorna? När vi hade kattungar och 3 vuxna katter så hade kattungarna en egen låda och de vuxna en men ni kommer ju ha ännu fler vuxna katter. Hur ska ni göra? Sen undrar jag om det inte är så att man inte får ha fler än 10 katter? Det är vad jag här hört iaf. det blev långt det här men jag önskar er en glad påsk. kram

2011-04-22 @ 13:03:27
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: fanny

Annica: tack :) det vet jag att vi får. och detsamma! ska ni hitta på nått skoj? jag vet ju inte om det är sparkar.. så svårt att veta eftersom jag inte vet hur dom ska kännas.. men det märks ju med tiden. hur man kan ha rent? :) man tömmer lådorna två ggr per dag och har flera lådor. jo då, man får ha fler än tio katter. uppfödare har runt 10 - 15 katter. ser det absolut inte som nått problem! bara väldigt mysigt med katter (: kram

2011-04-22 @ 13:23:17
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Jennica

Bara ni har tid för de så :) Alldeles för många som, så fort ungen ploppat ut, gör sig av med katterna pga tidsbrist. För ja tidsbrist lär ni ju få när bebisen kommer, mina kompisar har verkligen inte tid med nåt sen de fick barn. kram

2011-04-22 @ 14:23:45
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: fanny

jennica: jag skulle aldrig ta på mig någonting som inte är noga uttänkt. jag skulle heller aldrig göra mig av med djur som jag skaffar för att ha "lite kul" ett tag. som en sommarkatt. jag älskar mina djur och gör allt för att dom ska må bra. tid har vi massor och jag vill helst inte jämföras med andra hur dom är som föräldrar :) för jag vet att alla är olika. det är jättetråkigt att dom inte har tid med någonting annat. jag blir inte rädd dock för hur andra berättar om deras liv och hur det blivit. utan väntar hellre och skapar mig en egen uppfattning :) KRAM gumman!

2011-04-22 @ 14:39:23
Postat av: Jennica

Jag jämför inte, det är ju bara helt logiskt att man inte har lika mycket tid längre :) O då menar jag inte att de inte har tid för vänner osv, utan snarare när de är hemma så har de inte tid för nånting annat än passa barnet/barnen. logiskt i mina ögon =)

2011-04-22 @ 15:12:32
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tänk på att katters immunförsvar inte är gjort för att leva många i grupp, de har många smittsamma sjukdomar och ju fler katter desto större smitttryck. Sen antar jag att du har koll på allt rörande HCM och neonatal isorerytrolys? Hur som helst, Sphynxen är världens bästa katt, helt underbara och jag hoppas att du kommer att jobba för rasens bästa!

2011-04-26 @ 15:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback