Herrgården

var helt underbar. här kan vi snacka om lustiga huset. tre meter takhöjd i hela huset, rum på rum på rum. över 350 kvm boarea. kakelugn, bastu. gammal trätrappa med skitcoola detaljer. en tomt på 8000 kvm. vi föll. jag har redan börjat inreda. det här är verkligen på landet vänner. precis som vi ville. men ändå så nära till fem stora städer. perfekt för att få ett jobb. över åkern ligger en stor sjö. där vi kan bada med vår bebis på sommrarna. och skogen såg ut att vara en riktig svampskog (: hallen i huset är gigantisk. svart och vitt rutigt klinkersgolv, en stor maffig rung lampskärm, mysig fotölj att krypa upp i. byta badrumsinredning till en hänga av sig alla ytterkläderkrypin. alla sovrum har en krypingarderob som man kan stå upp i. som ett minirum. ja gå in garderob fast större. det blir stor go in closet. hobbyrum, en stor matsal med långbord med massa olika stolar blandade nya och gamla fast i samma kulör, funderar på ett långt matbord i betong. brediv står en vacker kakelugn. lovley! i salen ska vi ha vardagsrum med en riktigt mysig stor soffa så alla får plats (: i källaren är det en nästintill nybyggt bastu. så det slipper vi själva. huset har verkligen potential. så glad att vi åkte dit! tänk vad mycket man får för pengarna när man kommer lite utanför! ♥ det kändes hemma. imorgon ska vi ringa mäklaren. andra som lagt bud. två innan,. dock under utgångspriset, så vi lägger lite över. så får vi se om det blir budgivning. verkar inte så. bra! (: det var verkligen charmigt! glad att mamma följde med. hon tyckte också om det och är glad för vår skull! vi åkte och åt middag sen tio minuter till affärer osv. bra fast det var typ 500 m till närmsta granne :P verkligen landet. där kan vi typ kuta nakna genom trädgården om vi får lust med det, hehe. (; sen åkte vi hem och nu är vi hemma. ska sussa. imorgon jobbar jag 10,5 timme. sen kommer jag vara döende. då ska vi på middag (; och nu jobbar jag 6 dagar i sträck innan jag är ledig en dag. sen jobbar jag tre dagar och är ledig på helgen (: mys!

nu borsta tänderna och sen sova! puss&kram.





Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Vad spännande men blir det inte dyr uppvärmningskostnad med så stort hus?

2011-04-06 @ 14:54:45
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Marielle Sjögren

Visa länken till huset:). Jätte spännande verkligen:D! Vi bor ju i ett gammalt 1800-tals hus som är gjort i lägenheter. Det är högt i tak, höga lister, kakelugn och ljust framför allt och spröjsade förnster. Så jag vet vad du menar nä du blir så kär. Kenneth vill ju bo i typ herrgård han med. Jag är lite fegis för spökenhihi.

2011-04-06 @ 20:59:30
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback