mysig nattfika

jag har världens bästa make! ♥ han kom och mötte mig vid jobbet, så jag slapp åka hem själv. när vi stod på tågte höll han om mig och pusasde massor på mig så det pirrade i hela magen. när vi kom hem böjde han sig ner och pussade och viskade söta saker till vår skatt. sen gjorde han världens mysigaste nattfika. med prickig korv, pepparsalami, basturökt skinka, kalkon, mjukost, två olika ostar, marmelad, skivad gurka, kokta ägg, kaviar och varm chocklad med mini marshmallows & massa levande ljus . vi är riktiga matmänniskor. och lägger gärna pengar på mat. femtusen per månad :$ men som sagt, mat är viktigt och mat älskar vi. både att laga och äta :D hur mycket handlar ni mat för ni som är två? ingen aning om vad det "normala" är.. hm hm, (:

ska dyka i säng nu. så vi orkar upp imorgon runt tio och sätta på oss varsinn morgonrock och äta frukost ihop. en lång mysig lördagsfrukost med tända ljus (: hihi. sen jobbar jag från 13-22:15 och 14-22:15 på söndag. kul helg :P fast nästa helg är jag ledig (:

hoppas att ni har haft en mysig fredagskväll. och sover gott inatt. det vet jag att vi kommer. jisses vad trött jag är! ska bara tvätta av sminket nu, sen kryper vi ner under det mysiga dubbeltäcket och håller om varandra! kärlek! ♥

natti natt & dröm sött.





Kommentarer
Postat av: Jennica

Vi handlar mat för 4500:- ca, fick en chock när vi räknade ut det :S Så vi försökte tänka till förra månaden men det blev lik förbaskat 4500:- haha. Vi är riktiga gourmetmänniskor, äter aldrig typ snabbmakaroner och annan billig mat.. som man kanske borde då och då för att hålla kostnaderna nere ;)

2011-04-09 @ 01:29:24
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Jennica

Angående vad det "normala" är.. så tror jag det ligger runt 2500 eller nåt om man är två. På Lyxfällan sa de dock en gång att man ska klara sig på 1200 :S Låter helt omöjligt vad man än äter.. de måste menat på två pers. Med normalt menar iaf jag vad man ska KUNNA klara sig på.

2011-04-09 @ 01:31:28
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: fanny

jennica: haha, ja men vi äter också lite "lyxigare" mat.. vi lagar alltid allt från grunden också. och då är det ju mer ingredienser som ska köpas. färdig mat och mackaroner med korv äter vi aldrig. blev sugen på det någon gång. men annars äter vi bara som ni "gourmetmat" :D mat är viktigt och det ska ju vara snällt för magen :D så vi lägger gärna 5000 kr.. men som du skrev så är det normala så mycket mindre.. och jag förstår inte.. all frukost man äter kostar ju multum.. hur lyckas dom med det..

2011-04-09 @ 10:36:34
URL: http://littlemissunshine.se
Postat av: Lina

3000 lägger vi på mat och vi är två, ibland kan jag tycka att det är mycket, vad är inte då 5000 men som du skrev gör ni allt från grunden, det är ju bra :) och ni verkar ha godare mat än oss =)

2011-04-09 @ 10:38:44
URL: http://natalina.se
Postat av: Fangirl

Om ni skulle VILJA dra ner på matkostnaderna (nu verkar det ju inte vara något problem för er, men om den ekonomiska situationen skulle ändras eller ni vill börja spara mer) så är mitt tips att äta mindre kött, inte då vegetariska halvfabrikat för de är med himla dyra, men bönbiffar, sallader o.s.v :)



Allt animaliskt pålägg som du nämner ovan är ju inte billigt.. och egentligen också färdigprodukter, och inte lagat "från grunden". Det kanske är där det skenar iväg för er, inte på grund av att ni köper mycket råvaror? För det tycker jag ni ska fortsätta med, särskilt nu när ni ska ha barn :)



Men jämför de färdiga påläggen ovan med hemmalagad hummus som man också kan lägga på mackan och kostar.. tja? Nästan ingenting :)

2011-04-09 @ 14:34:06
Postat av: Doris

Jag är ju själv och äter mycket hämtmat på jobbet till lunch vilket gör att kostnaderna tyvärr skenar igen, lite karriärrista varning börjar det bli på mig.



Men om man bortser från det kanske jag köper mat för under 1500 tror jag. Då inräknat en del bjudmiddagar. FRUKOST äter jag havregrynsgröt - grymt gott, mättande och billigt!

2011-04-09 @ 17:29:21
Postat av: Doris

Kan förresten säga, som en liten input ang "normala nivåer"



Riksnormen för försörjningsstöd som är satt av regeringen enligt livsmedelsverkets beräkningar av vad man behöver få i sig är 1640 för en ensamstående och 2670 för par.



Men då är det också LÄGSTA skäliga levnadsnivå!

2011-04-09 @ 17:37:22
Postat av: Annica - mamma till Elias

Vårt matkonto ligger nog nånstans mellan 3500 och 4000 ibland mer ibland mindre och vi är tre personer och här lagas det inget halvfabrikat, allt lagar vi från grunden

2011-04-09 @ 20:03:30
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Jennica

Nej jag fattar inte heller. just frukost är dock ingen kostnad för oss. jag äter aldrig frukost (har aldrig kunnat) och Christopher äter havregrynsgröt som kostar honom typ 13:-/månaden ;) vi äter dock mycket skit.. typ pizza, mcdonalds... godis ;) vilket ju också hamnar på matkvittona.

2011-04-09 @ 21:55:09
URL: http://jenfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback