nakenfisarna och hur jag fastnade.

jag har alltid tyckt om djur som inte sett "normala ut" som haft ett unikt utseende och speciellt djur som sett lite konstiga ut. om man får säga så (; för ingen av våra katter klassas ju som att ha ett vanligt "kattutseénde" nakenfisarna har som många säger ett ailen utseende. och visst kan många reagera när dom ser sphynxen hos oss. och det är många som rynkar på näsan när dom ser dom. men efter några minuter när dom sitter här i soffan med en nakenfis på axeln som myser och gosar med ens kind. och en som rullat ihop sig till en liten boll i knät.. så brukar dom smälta. vissa vågar bara inte erkänna det (; men det märks.

jag fastnade dels för deras unika utseénde och deras charmiga personlighet. dom är inte rädda och gömmer sig när någon kommer på besök. dom springer fram och hälsar. dom är sociala till tusen. så fort dom får chansen kryper dom upp tätt tätt intill dig och skedar helst hela nätterna med dig under täcket. dom är alltid där du är. dom pratar massor och tittar dig mycket i ögonen när du pratar med dom. en blandning mellan hund, katt, människa och clown brukar dom förklaras som och jag håller med (: sen tycker jag det är enormt skönt att slippa katthår. att kunna pussa på en katt och klappa på en katt och ha en katt i knät utan att få hår överallt. doris är ju en extremt långhårig perser och det bästa med hennes päls är att den är så kompakt så hon inte fäller mer än i borsten när vi borstar henne (vilket vi gör varje dag). jag älskar hur som helst deras modiga och sociala sätt. dom ligger aldrig och sover ensamma. antingen med varandra. eller med oss. och man har aldrig tråkigt med en sphynx. dom hittar på knasigheter och är allmänt påhittiga. när vi börjar föda upp kommer dom som vill såklart komma och hälsa på och få se hur dom är. såklart innan med. så om det är någon som är intreserad av rasen eller bara nyfiken och bor i sthlm så är ni mer än välkomna hit! (:

alla har såklart olika personligheter. men dom är alla lika sociala och gosiga. ingen sphynx som jag träffat har varit skygg och dragit sig undan. så vill man ha en katt som är vid din sida så fort den får chansen, välkomnar dig när du kommer hem, är allergivänlig, inte hårar och kommer charma dig och få dig att känna dig enormt älskad och uppskattad varje dag. så är sphynxen rasen för dig! ♥



lillfisen sover ♥



Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Låter som helt underbara katter.

2011-04-26 @ 22:37:08
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Fangirl

Tack för tipsen/info :D Låter mysigt med så sociala katter! Jag/vi får fundera vidare. Synd att vi inte bor närmare Stockholm, hade gärna svängt inom och klappat på lite missar.. :)

2011-04-27 @ 20:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback