Tröttmössor

god morgon allihopa (: hoppas ni sovit gott. vi sover som stenar numera :P och är inte alls utvilade, men på något underligt sätt så är det någonting som vi inte störs av. när hector kom försvann alla våra måsten på oss själva. för han går alltid i första hand såklart. och det här med lite sömn det står jag mer än gärna ut med. jag har mjölk för minst fyrlingar fick jag konstaterat igår, hehe. så ja, inga sammahängande nätter pga av all pumpning var tredje timme. jag kan i nuläget donera en hel liter per dag till mjölkbanken. och alla här är helt lyriska över hur mycket jag producerar. stora samtalsämnet numera fannys tuttar och mjölk. och såklart blir jag överlycklig att jag kan ge hector bara min mat. den smälter han bäst och nu äter han lika mycket som ett fullgånget barn i vecka 40. mitt lilla matvrak :D 2000 ml mjölk varje dag och han behöver ca 380 ml per dag. så vi klarar oss fin fint (:

vi börjar få in rutinerna nu mer och mer. och snart är det lunch för vår del, sen ska jag sitta med liten och mysa i någon timme och mata honom (: han blir så lugn och somnar ofta. han har börjat dom senaste två dagarna att titta mer. så när vi kommer och tittar ner på honom öppnar han ögonen och så ler han, haha. så jäkla söt. nu tränar han säkert bara sina ansiktsmuskler, men det ser precis ut som han gapskrattar fast det inte kommer något skratt :P han är ett riktigt charmtroll och dom här dagarna har han charmat mig och sebastian om och om igen. jag är SÅ glad att han finns och jag uppskattar varje liten minut nära honom. ja annars också, men att få ha honom på bröstet och pussa på hans duniga lilla huvud och höra honom smågrymta och se honom lyfta på huvudet och titta upp på en. den känslan går inte att beskriva. dom säger här att jag är gjord för att vara mamma, att jag är så lugn och trygg i den rollen och inte för att skryta. men ja, jag känner mig totalt säker i det här. jag har längtat så länge efter att skaffa barn och att det blev tillsammans med sebastian och att det just var fina hector som låg inne i magen det är lycka! total och överväldigande lycka. jag älskar det här. och jag skulle inte byta ut det mot någonting i hela världen. ♥
gårdagen var inrutad precis som vi ville på dagen. vi började dagen med att pumpa vid halv åtta, sen gick vi till hector och bytte blöja, vägde och tvättade honom i alla skrymslar och vrår. han börjar gå upp i vikt nu. duktig! (: och gav honom hans frukost (: pussade hejdå och gick och åt frukost själva. sen vilade vi lite och vid elva satt jag mig med hector och myste i en timme och gav honom hans lunch, sen åt vi lunch själva efter det. kl 14-16 satt älsklingen med hector och då var jag iväg till ringen och köpte tre amningsbhar. en stor e har jag gått och fått och det är inte helt kul kan jag meddela då inga av mina kläder direkt passar längre. en här på sjukhuset sa dolly parton när jag gick förbi. knäppa människor det finns. men det ser ganska kul ut till min kropp. sen när älsklingen var klar med hectormyset så mötte han upp mig på söder, känns galet att bo två sekunder ifrån smeten. kommer nog bli en bra kontrast sen när vi bor på landet, hihi. så gick vi och handlade ett svart fotoalbum med svarta blad och spiral ni vet. vi ska göra ett utvecklings och minnes album till liten. ska sätta mig och redigera lite bilder så vi får dom i svart vitt och framkalla dom. vill ha mycket bilder, hans lilla fotavtryck och skriva med silverpenna om hans framsteg. för framsteg det gör han varje dag. idag ska han flyttas ut i en vanlig säng. på sju dagar i livet har han tagits bort från sepappen. (andningshjälp för att blåsa upp hans inte helt utvecklade lungor) han har sluppit droppet, han slipper syrgasen, han slipper solningen (mot gulsot) och nu ska han få komma ut ur kuvösen. den har han bara behövt ligga i för att inte få så mycket intryck av omvärlden. men nu är han redo våran starka duktiga älskling och vi är sjukt stolta :D sen satt jag på kvällen i tre timmar och bara myste, pussade och sa om och om igen hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom! när jag reste mig upp hade jag två små fotavtryck på magen. gulligast! :D
efter vi hittat alla saker så gick vi till dolly's saloon och steakhouse och käkade oxfilé och njöt av att slippa äta den fruktansvärda sjukhusmaten. huddinge sjukhus hade iallafall bra mat, med lite att välja på. men det här. urk. sörja. så det var uppskattat vill jag lova ^^
nu ska vi snart äta lunch och jag ska pumpa innan, så vi hörs senare, eller imorgon (; ha en bra dag! puss&kram!
finaste hector igår. 6 dagar gammal. nu har han lite underhudsfett, tror han kommer bli en riktig tjockis sen ^^


Kommentarer
Postat av: Sarah

Grattis till fina lilla Hector! Jag har följt dig i flera år, men kommenterar inte så ofta. Själv är jag gravid i v 35 och förväntade mig att min unge skulle komma ungefär en månad innan Hector, men tji fick jag.



Jag kommer antagligen föda på SöS (bor en stenkast därifrån) så det är ju möjlig att vi kommer vara där samtidigt.



Ta hand om varandra ordentligt! Kram

2011-08-07 @ 12:54:00
Postat av: Petra

Åh kära du. Han ser så väldigt lugn och harmonisk ut. Han är lugn nu, när han får tryggheten från sina föräldrar så väldigt nära.



kram

2011-08-08 @ 09:40:08
Postat av: Alexandra

Åhhh,så söt & liten!

2011-08-08 @ 16:39:53
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

sicken sötnos :)

2011-08-09 @ 10:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback