fika med mamma

hallå hallå! hoppas ni mår bra?! (: jag har varit helt slut hela dagen, börjar piggna på mig liiite nu. och är hungrig som en varg. och då har jag både ätit en stadig frukost i morse och en bra lunch med kyckling filé, hemmagjord tzatsiki och klyftpotatis och massa sallad (det var den goda middagen älsklingen gjorde till oss igår) mums! men som sagt, hungern gör sig påmind ofta nuförtiden och det är bara att äta (: jag är glad att jag inte är det minsta sugen på sötsaker. åt en dumle nyss för att stilla hungern lite, inte populärt vill jag lova. smakar skit!

jag och sebastian har fått vårt första inbokade besök av vår barnmorska på mvc. den 3 mars ska vi vara där och ta massa prover och prata osv osv. skulle ta en timme ung. jag tycker det är viktigt att även sebastian är med på alla besök och det vill han med. så vi bokade in en vecka tidigare än vad vi egentligen skulle, för då är han ledig hela den veckan (: ser verkligen fram emot det! ska bli spännande!

på torsdag jobbar jag dubbla pass och samma på fredag. så dom här ynka dagarna ska jag bara vila och plugga! (: jag kommer ha många olika jobb. och det är bra för jag tycker om variation. håkan sebastians och numera min vän med vill köpa in mig i hans fotoföretag. så himla roligt! han har sett mina bilder och vet att jag brinner för foto, och hans firma är redan i gång. så vi ska ses på torsdags kvällen och gå igenom allt. har blivit frågad av en tjej (som läser bloggen) (: om jag vill fota hennes bröllop. ska bli jättekul! så där har vi redan ett jobb inplanerat :D och snart startar jag mitt egna företag också med må-bra-plansherna, det är kul att många mejlar om dom. och självklart går det att köpa dom ni redan sett nu, fast roligt också om ni får se alla nya. det kommer vara runt 50 st till att börja med. sen jobbet jag fått via min väns företag som jag kommer sköta hemifrån kommer ge mig en riktigt bra lön. så pengar, det kommer det finnas! och igår skrev sebastian in sig på olika distans utbildningar inom it. han kommer vara klar lagom till bebisen kommer och då har vi kontakter som ge honom jobb! allt flyter på, bara man ger sig fan på att det ska fungera så gör det de! och vi är inga som ger upp, inte :D bebisen ska få världens bästa och tryggaste liv ♥

ikväll ska vi göra en god höstig gryta som tar typ två timmar att tillaga. älskar sån mat. kan man pyssla lite med annat och mysa runt hemma. bada skumbad, och läsa inredningsmagasin och slötitta på tv. och det är väl så vår kväll kommer se ut (: ev. kommer ena fotografen från bröllopet över med en dvd med alla bilder. ska bli så spännande. kommer ta en evighet att redigera! haha. men sånt är riktigt kul (: han skulle fixa några. men jag ville ha alla orginalen, för det tycker jag om. fixa med foton!

nu ska jag föna håret som jag precis tvättade och hoppa i myskläder och bege mig ner på stan och möta upp mamma och fika! blir nog någon grillad macka till mig. huuungrig! hoppas ni har en underbart bra dag och är glada! (: så hörs vi senare! (: massa pussar&kramar!!



en sån här bil ska vår bebis få (; så himla fina! både jag och sebastian tycker om "ordentliga" leksaker. inga plastiga gåsönder skräp inte. träleksaker och ordentligt ska det vara! och sängen man ser i bakgruden har vi redan bestämt oss för. dansk design. från sebra



Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Låter som att ni har mycket på gång, trevligt



Känner igen det där med hungern, dock kom min hunger först efter 3 månader. De första veckorna innan vi upptäckte att jag var gravid så mådde jag skitdåligt och kräktes så var glad att du mår så bra och hoppas det håller i sig. Puss och kram

2011-02-15 @ 16:13:22
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sorry att säga det, men oftast är det dom leksakerna som uppskattas mest. Ja det behöver inte ens vara leksaker för att vara kul hehe...



Spännande med tiden ni har framför er, det är sååå obeskrivligt häftigt att få vara med om en graviditet, förlossning och tiden därefter. Bästa man kan uppleva tycker jag :-)



Kram

2011-02-15 @ 18:04:25
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback