sminkning

fick en fråga om hur jag sminkar mig. så tänkte förklara lite snabbt (: kör i steg.. så det är lättare att förstå!

jag använder:

-
hm's bruna kajalpenna (ibland blir det den svarta)
- hm's liquid eyeliner i svart (det är som en tuschpenna)
- hm's lite tjockade kajal med glitter (den svarta)
- isadoras kompakta puder velvet touch nr 10 (transparent)
- rouge från make up store "flower"
- mascara från isadora "build-up volume nr 01 black
- mascara från loréal voluminous 4x svart

vardagssminket:

1. börjar med att smörja in ansiket med en underkräm, blir så himla torr nu på vintern, så det blir oftast en fet kräm, som jag låter torka in ordentligt innan jag har på mer smink.

2. sen använder jag hm's bruna kajalpenna och tar ett tjockt steck både över och under franskanten, även i ögat på kanterna. det på ögonlocket och under ögat suddar jag ut lite med fingertoppen, men inte för mycket, ska ju synas (; bättrar på om det blir för mycket utsuddat.

3. sen tar jag på ett lager mascara (isadora) och låter det torka lite innan jag tar nästa.. jag använder ganska mycket mascara.. ca 4 omgångar med torkningar imellan, mina ögonfransar "står upp" utav sig själv, men ögonfransböj är ju bra om dina inte gör det. det sista lagret mascara tar jag med loréals mascara.

4. sen tar jag den bruna kajalen och gör två stäck på varje hörna av ögonen lite snett uppåt. mina eskimå ögon är sneda nedåt, typ mandelformade. så jag ser piggare ut när jag målar dom där sträcken (:

5. sen massa rouge på kinderna. ev. puder om jag är jätteglansig (t-zonerna)

festsminket:

allt som här över, fast jag brukar byta den bruna kajalen mot en svart kajal och även ha den tjocka glitter kajalen där jag har den vanliga svarta kajalen (inte inne i ögat dock) eventuellt någon utsmyckning med ditmålade prickar under ögat och det gör jag med hm's liquid eyeliner.

så mycket svårare än så är det inte (;





Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack för tipsen..:) då ska jag försöka med det..:)

2011-01-04 @ 14:19:22
Postat av: Ann-Sofie

Väldigt fin sminkning och HM's eyeliner är riktigt bra för att vara budget

2011-01-04 @ 16:49:42
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

vad häftigt! :D

2011-01-05 @ 03:24:10
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback