du är allt.

söndagen har verkligen varit mysig. jag försöker göra det bästa av varje dag. som om det vore den sista, även fast det är jättehemskt att tänka så. så vill jag leva så. jag vill inte titta tillbaka på mitt liv och ångra massa saker jag ville göra, men aldrig gjorde. jag vill leva och jag vill må bra. jag älskar verkligen filmen 'yes men' du är huvudrollen i ditt eget liv, och du skriver ditt eget manus. skulle någon skriva det åt dig, skulle du tillslut leva någon annans liv. därför är det så himla viktigt att alltid lyssna på sig själv. och följa sitt hjärta. för det du brinner för i livet kommer spela så mycket större roll än folks åsikter. att jag och sebastian går fort fram det är vårt val. det är många och åter många som inte förstår. och det är helt okej för oss. jag är glad att alla människor är olika och har olika åsikter. och jag behöver inte andras tillåtelse till att leva mitt liv, för det lever jag så bra ändå. vi kan inte mer än att säga 'ni tycker så och vi tycker såhär' sen lever vi som vi lär. jag kan ju inte sitta och predika om att man ska lyssna på sitt hjärta och sig själv om jag inte lever efter det. att inte leva ut sina drömmar fullt ut, det är nästan som att se alla drömmar framför sig, men man får aldrig ta på dom, man får aldrig uppleva dom. det är bara drömmar, men dom är bara långt borta. iallafall så långt borta så man bara man snudda vid dom. vi har istället för att bara drömma om det vi vill göra, valt att genomföra det och leva ut det fullt ut. vi vågar lita på att vi är kapabla till mer än vad man kanske tror att man är. vi lever utanför den där rutan som många håller sig till. vi lever utanför samhället, idealet. vi lever livet som vi vill leva livet. och jag ber inte att någon ska förstå. men acceptera. tar man inte nästa steg kommer man stå på samma ben hela livet. vågar man aldrig någonting, så kommer man heller aldrig vinna. vi får ofta frågan 'om ni är så säkra på att ni ska leva tillsammans resten av era liv, varför har ni då så bråttom..?' jag brukar fråga varför man ska vänta när allt känns så självklart.. när allt känns perfekt, hela magkänslan säger ja. vi älskar varandra. och livet rusar, år efter år. varför vänta när vi verkligen vill det här? till vilken nytta? vi känner varandra, vi trivs hur bra som helst ihop, han älskar mina brister, jag älskar hans, vi har kul ihop, vi ser varandra, vi har samma mål i livet, samma personlighet, vi är lika, vi lyssnar inte på andras åsikter, vi sitter ihop, vi ger och tar allt. jag är komplett med honom och han med mig. han är den där sista pusselbiten i livet som alltid fattats. det där hålet som jag under hela livet försökt fylla med allt möjligt, det är fullt nu. han har fyllt det med trygghet och enormt mycket kärlek. och jag är evigt tacksam. kommer tillbringa resten av mitt liv åt att älska och vårda vår kärlek. han är mitt liv. jag förstår inte riktigt hur jag kunde leva utan honom innan, för jag vet att jag omöjligt skulle kunna klara av att leva utan honom nu. jag är inte hel utan honom. det här bara måste vara belöningen för allt elände i livet. han är min belöning att jag orkade.
jag och helena hade en riktigt mysig tjejkväll i går. vi pratade om roliga, glada, djupa och viktiga diskutioner. jag är så glad för helena. vi har gått igenom många saker ihop. hon är en underbar människa. en stabil, lojal och fin människa. en sån där som jag kan känna mig trygg med oavsett vad. hon finns kvar oavsett vad. jag har gått från destruktiv, till upp och ner, till sprallig, till ledsen, till att byta från den ena stilen till den andra, byt väg i livet helt spontant. hon finns ständigt. hon älskar mig för mig. vi kan prata om allt. och jag fick henne att förstå anledningen till att det går så fort med allt. hon var skeptisk innan, men nu förstår hon, och hon är glad för min, ja för vår skull. hon tyckte jag skulle dela med mig om allt jag sa till henne här, och jag vet inte om jag kan återberätta. men i stora drag var det det jag skrev om här uppe. att vara inrutad och gå på andras vägar istället för min egen, det har aldrig riktigt varit min grej. jag lever för mig. och jag följer hjärtat. vi åt tacos, satt i två timmar och pratade vid middagsbordet, sen blev det film i bakgrunden och tända ljus, godis och chips. sebastian kom till helena vid halv tolv för att hämta mig, var kvar en stund innan vi åkte vidare till min killkompis och hälsade på. där blev det fika mitt i natten, kom hem med nattbussen halv fyra på natten. galenskap, men vi överlevde ända hem i säng (: somnade på två röda. underbart att vakna upp i morse och ligga och gosa i sängen i tre timmar. bara vara. nära. naket. och vackert. jag älskar dig! brunch bestående av amerikanska pannkakor och massa tillbehör. mums! en riktig slapp söndag. med ansiktsmask, peeling och morgonrock. riktigt mysigt!

tack för en underbar dag! och en jättemysig helg! ♥ imorgon är det måndag igen. ny vecka nya möjligheter. vi ksa åka på husvisning två timmar ifrån stockholm uppåt i landet. jag, sebastian och mamma. jag är pirrig i kroppen. mitt nya liv börjar nu och jag njuter av varje sekund. du är allt jag någonsin drömt om. jag lever på riktigt nu! lycka! ♥

nu ska jag krypa ner bredvid min kärlek som sover. pussa på hans vackra mun och krama massa. att få vara nära honom betyder allt. sov gott allihopa! vi hörs imorgon! puss&kram.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Fanny! Vill bara säga att jag blir så inspirerad av din blogg, allt du skriver! Man blir liksom peppad på nåt vis :) jag lever i en liten svacka nu och då och då går jag in här hos dig och läser och får såna där "aha" upplevelser och försöker tänka lite annorlunda. Att man själv väljer hur man vill må osv. :) Du skriver väldigt bra och kloka saker. Tack för bra läsning! All lycka till er! /Jenny

2011-01-17 @ 02:43:02
URL: http://jennylito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback