dagen

kvällen börjar lida mot sitt slut och jag mår mycket bättre än i morse. blev väckt halv sju av en barnmorska som skulle sticka mig. jag tar blodprover varje dag. ibland varannan. men oftast varje dag. helt uppsvullen på händerna. aj. och har blåmärken och stickhål överallt. ser inte helt kul ut. och jag blir förvånad att dom hittar nya ställen varje gång. hur som helst. det måste ju göras för att vi ska se hur jag och hector mår. då står jag ut! (:

sov några timmar till sen blev det ctg kurvan. den kör vi två gånger per dag. och hectors hjärtljud går inte längre ner när jag får sammandragningar :D han är våran lilla kämpe. gosungen! ♥ så nu är det bara att vänta och se när liten vill krama om oss. änsålänge verkar han trivas i mammas mage och han mår riktigt bra (: vi har inte fått reda på varför vattnet gick. kommer nog aldrig få det heller. inga infektioner och så. kanske för mycket press och stress? fast kanske inte. ska nog inte spekulera för mycket. blir man väl knäpp tillslut. sebastian säger att hector saknar oss för mycket och vill träffa oss. hihi. jag saknar honom jättemycket också. men jaaa. jag är lycklig att han stannat så pass länge ändå. för ni vet.. över 70% föder inom en vecka som vattnet gått på och hector har stannat en vecka nu. aa imorgon faktiskt. lillhjärtat. vi pratar om honom hela tiden. och sebastian pratar med hector och pussar på magen och säger hur mycket vi älskar honom. för gud vad vi älskar honom! det är helt sjukt hur man kan älska någon så mycket som man aldrig träffats.

vi tog en promenad (jag blir skjutsad i rullstol.. får inte gå mer än på toaletten och in i duschen) ute i solen. skönt med blommig sommarklänning och barfota. med varm sol i ansiktet. man uppskattar såå mycket att komma ut (: vi åkte ner till centrumet här och tittade lite i affärer. hittade en body till hector också i vitt brunt och orange. jättefin (: lite retro. sen träffade vi söta emma som läser bloggen :D blev så glad! fina ord från en väldigt fin och omtänksam människa! ♥ vi satt oss på en uteservering och åt sushi muuums. varit sugen på det flera dagar. har äntligen lärt mig att äta med pinnar också (; så där satt vi och myste ett bra tag innan vi rullade :P tillbaka till sjukhuset.

just nu sitter vi i varsinn säng. vi har dragit ihop dom mycket tryggare så (: och har tvn på i bakgrunden. extrema samlare på tv. älsklingen ligger och spelar nått spel på mobilen och jag har letat och köpt lite inredningsdetaljer nyss. ska lägga upp bilder på det strax. har haft så mycket tid här att tänka vilket för många kan vara skrämmande. men jag tycker om att gräva på djupet, jag vet att det är viktigt i mellanåt. och man blir så medveten om saker och ting man annars aldrig har tid att reflektera över. en paus från verkligheten borde alla få ha. fast inte för länge. då blir man galen tillslut (; och det tänker jag inte bli hehe. sen när hector kommer så kommer vi ha fullt upp med att titta på honom, röra vid honom, ha honom liggandes på vårt bröst och mata och byta på honom. då kommer alla tråkighetskänslor vara som bortblåsta!

vi har pratat om massa pyssel som vi kan fixa med här på sjukhuset och vi ska faktiskt börja redan imorgon. vi ska eller sebastian ska åka till en tygaffär och köpa filttyg i olika färger och sy små kontsiga filurer med lite hår här och var i garn och ögonen på konstiga ställen ^^ och göra en vagnmobil till hectors fina retro vagn. vanja som syr om den har skickat bilder på hur den ser ut nu. såå fin blir den :D vi är så glada att vi inte köpte en ny. vill ha en speciell unik vagn till världens bästa lilla älskling ju (: och speciell det blir den!

nu ska vi mumsa smågodis från en rosa pressbyrån påse och lägga varsinn ansiktsmask blir nog vit chokladmask den är mysig och luktar väldigt gott. sen ska vi titta på tredje och sista filmen av "santa clause" blir lite julfeeling här inne i vårt rum med ljusslingor och julfilm hihi. men julen gör mig glad och varm i kroppen, så det gör inget.

jag orkar inte riktigt med mer än ett inlägg per dag just nu ): bara det här inlägget har tagit nästan en timme för att mina händer är så svullna och ömma ): svårt att skriva. men självklart uppdaterar jag er om liten kommer ut. och bild får ni med såklart (: han kommer få plats i sebastians händer. det blir en fin svartvit bild sen. jag har lovat mig själv att fota honom mycket nu när han är liten och växer upp. foton är så fina minnen. men dom bästa minnena sparar jag i hjärtat! ♥

nu ska jag släpa in mitt gos till badrummet och lägga mask (: sen krypa ner och mysa i sängen och titta på film. jag hoppas ni mår bra och har en fin kväll ni med. var rädda om er!

puss&kram!

 
 

jag älskar måttstickan i svart och vit plåt till hector visst är den fin (: sen blev det svarta plåtbokstäver som bildar "home" en hushållsrullehållare och en zinkburk jag tänkte vi kan ha flingor eller typ oboy i :D nöjd med köpen är jag iallafall (: köpte en plåtskylt som det står exit på i svart också. den ska hänga i hallen (:







Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh,har inte varit in på din blogg på ett tag & får nu läsa detta att du ligger på sjukhus.Tänker på er alla 3 & hoppas att det går bra & att han kommer snart er lille son.Många kramar till er!

2011-07-29 @ 11:09:09
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Keadi

Vad skönt att ni mår bra och att det rullar på :) Haha, jag låg inlagd på sjukhus hela april och när jag kom ut därifrån såg jag ut som en sprutnarkoman. Hade gått ner jättemycket i muskelmassa och hade stora blåmärken och nålstick i båda armvecken och på handlederna :P

2011-07-30 @ 13:18:02
URL: http://keadi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback