ikea, mio, bio, grekisk restaurang!

tjohej på er (: hoppas ni mår jättebra! jag vaknade nyss, legat och sovit en timme och haft vetekudde på ryggen. fick ryggmassage innan av hjärtat. kändes som ryggen skulle gå av innan. så lite vila efter många timmar vid datorn med bröllopsfotosredigering satt fin fint :D nu är jag klar med 51 bilder. och fler blir det! har bara börjat (: en sak som jag aldrig kommer göra är att begränsa mig som en "vanlig" fotograf. gör jag ett fotojobb, då redigerar jag dom bilderna som blir bra! såklart blir inte alla bra av dom bilder jag tar. vissa kort blundar någon.. eller så är det nått som är suddigt. ja, ni förstår. men det här med att "ni får 10 bilder för 10.000 kr" det kommer jag aldrig följa (; här älskar vi att fota och också att pilla med dom efteråt och roligast är såklart att se att människor blir glada! för det är det viktigaste! tror det är därför jag fastnat så för just bröllop, glädjedag! men självklart älskar jag all fotografering! annars hade jag nog aldrig hållt på med fotografering och redigering som jag har gjort (: absolut någonting jag vill ha på sidanom. ska fota för ett helt företag snart. späääännande! :D

nu är älsklingen iväg med mamma och hämtar ut hennes nya plattv som hon köpt. en 48" tror jag det var? vadå må illa :P jag tycker att vår 42" är stor nog, men smaken är som baken (; fin är den iallafall. samsung om jag inte är helt ute och cyklar. vi har en sony (: jag är nöjd! hehe. dom har ju sjunkit enormt i pris sen dom kom. kommer ihåg när jag var på någon affär och handlade, en plasma tv för 60 lax. helt sjukt. tänk att folk handlade sånt då! fast jag ska inte säga nått, vi köpte vår säng för 60 tusen sååå.

ska hoppa in i duschen nu och sen ska vi åka och lämna barnvagnen och sen släpper mamma av oss i kungenskurva. vi ska gå på mio och klämma på möbler, vi ska till ikea och klämma på kök och lite smått och gott, vi ska äta grekisk mat på en mysig restaurang och vi ska gå på bio! en helt underbar kväll med andra ord :D ska bli så mysigt!

barnmorske besöket gick jättebra, hectors hjärtslag lät så mycket tydligare nu såklart, lika underbart varje gång att få höra dom. och dom lät precis jättebra! mitt urin var kanon (; och mina värden likaså. lite lågt järnvärde bara, så nu är det bara att knapra dom där jäkla tabletterna. urk. jag låg lite över den "normala" kurvan i hur stor magen är. men det visste jag ju. men inget som var konstigt. och fettot har gått upp 11 kg sen inskrivning (; vägde 57 kg på inskrivningen och nu ja, 68 kg. jag har aningen problem med att ställa mig på vågen då jag haft ätstörningar.. och aldrig rusat upp såhär i vikt innan, snarare ner. och alltid vägt mellan 47 och 55 kg sen jag blev frisk. (när jag var sjuk vägde jag 37 kg som minst) så det är lite jobbigt för mig. hjärnspöke! dock skulle jag aldrig sluta äta eller må dåligt för att jag äter. vi äter nyttig mat och jag unnar mig glass och godis i väldigt små mängder! ser inte alls tjock ut någonstans förutom magen (; men allt såg bra ut och jag ökar i vikt normalt.

nej nu måste jag duscha! ta hand om er och ha en mysig måndagskväll (: imorgon är jag ledig också. så skönt! då ska jag in till stan och träffa min bästa vän. helena såklart ♥ längtat hela veckan!

puss&kram!




Kommentarer
Postat av: Pixie

Va kul att höra att allt är bra med lillen och dig. Förstår dina hjärnspöken och förstår att det kan vara lite psykiskt påfrestande när vikten går upp sådär. Men du har ju en underbar anledning för det och då ska ju vågen visa lite mer ju längre tiden går och liten växer. Och din mage och figur är hur fin som helst. Inget snack om saken. Hela du lyser.^^ Kram

2011-06-20 @ 20:03:35
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/
Postat av: Annica - mamma till Elias

Du behöver inte må dåligt över vikten, du är ändå hur fin som helst :)

Jag gick själv upp 14 kg med Elias men det syntes inte heller någonstans och jag rasade i vikt efter förlossningen, det kommer säkert du också att göra.



Jag tycker också att det är sjukt att man bara får några bilder för flera tusen lappar, då skulle jag hellre anlita någon nära att fota



Hoppas ryggen är bättre nu, kramar

2011-06-20 @ 23:50:03
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Mimmi Winter

I don't like it eather. Det här med att ställa sig på vågen nu när vikten skjuter. Skulle få tätare besök med barnmorska och terapeut för att fixa det bättre typ. Men.. Nu har min terapeut sex veckors semester, jag är just där i graviditeten som vikten kommer stiga Ännu mer and frankly - jag vet inte alls hur det kommer gå. Känns läskigt med sex veckor utan back-up :S

2011-06-21 @ 11:59:04
URL: http://nattstad.se/MimmiWinter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback