morgonstund

god morgon (: hoppas ni sovit gott. idag är det tydligen internationella kvinnodagen fick jag veta av en vän. härligt, hur firar man en sån dag undrade jag.. "ät tårta till frukost" tack för den :P jag låg och kämpade med illamåendet haha (; då är man allt annat än sugen på tårta :D tänkte direkt på pippi långstrump som åt tårta till frukost på sin födelsedag och sen började jag tänka på att vi inte vill visa dom nya galna barnprogrammen för lillfisen. jag älskar astrid lindgrens filmer och en kappsäck med dvd filmer av henne ska vi införskaffa! jag har kommit på att min hjärna går på högvarv. ibland kommer jag på mig själv sitta och tänka och grubbla på dom mest konstigaste sakerna. jag har alltid funderat mycket och så, men det har blivit mer och mer den sista tiden. dax för att ta hand om ett litet liv, och då är det inte längre en själv man ska tänka på. tvärtom. att sätta sitt barn i fokus måste man, och vill man såklart. jag har redan börjat spåna på vad vi kan hitta på för mysigt tillsammans under mammaledigheten. och även efter, när vi hämtar på dagis. gud vad jag längtar efter dig, vad vi längtar efter dig ♥ jag vet att pappor lätt känner sig utanför, så vi pratar jätte mycket om hur kroppen förändras och hur jag mår i huvudet och hans tankar och funderingar. tror det blir mer verkligt både för honom och mig när vi går på första ultra ljudet. men det är ett tag kvar (; tills dess påminns jag av alla symtom i kroppen. och idag ska jag köpa ett gymkort. har varit så fruktansvärt trött innan, och att träna fanns lixom inte på världskartan! men nu så (;

idag ska jag gå en lång rask promenad md musik i öronen upp till gymmet och köpa månadskort. får göra det, eftersom vi kommer flytta eller få tillgång till huset antingen den 1 juni eller den 1 juli. så blir det månadskort. har starka ryggmuskler, men det var ett tag sen jag tränade och jag vet att jag kommer få ont i ryggen, för ont i ryggen har jag redan nu pga skolios. så, göra det bästa av allt och fixa (: ska till sjukgymnast också. rekomenderad av vår barnmorska. sen ska jag ta en kalldusch, tvätta håret och skrubba kroppen. blev ompysslad i går med fotbad, massa tända ljus, dricka och frukt. gullrumpa. satt och myste i soffan och tittade på "en unge i minuten" kom en och annan tår kan jag ju säga :$

sen ska vi åka och köpa två toalettstolar, hittade på blocket igår för hundra kr st. femtiotalsstolar med svart backelit spolknopp och toalettsits. så hade dom äldre handfat med, ska kika på dom och se. så är nästan toaletten färdig med inredning. ja svart och vitt rutigt klinkers ska vi få tag på också i 10*10 cm. och sen ska jag bara vara hemma, älsklingen ska iväg och umgås med en kompis och jag ska som sagt baaara vara. typ kolla på en film och mysa runt med katterna (: dom är inte direkt ensamma. vi är hemma mer eller mindre hela tiden. fast det blir ju lite annorlunda sen när jag börjar jobba. tror dom skulle ringa in mig för utbildning nästa vecka. hoppas! nu har jag myror i brallan (;

jag hoppas ni får en bra dag! är glada, mår bra och tar vara på den här dagen. finns många dagar jag inte har tagit vara på, bara suttit och gjort ingenting, och det kan man inte göra någonting åt nu, men jag kan göra någonting åt nu. och det ska jag! så idag blir det en aktiv dag (;

hörs sen, puss&kram!



snart blir det fika med helena ♥ om jag bara minns vilken dag.. helena ring mig, jag är senil.



Kommentarer
Postat av: Annica - mamma till Elias

Hur blir det med dina studier? ska du ta upp det vid ett senare tillfälle? kramar

2011-03-08 @ 09:03:26
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!



Åh, vilken superfin bild! Så naturlig. Ni är fina. Du, jag har tyvärr hamnat lite efter vad gäller bloggspaning och läste nu om ert hus!! Stort grattis!! Det kommer bli supermysigt och fint. Har dock inte lyckats se bild av själva huset än. Vart var det?



Kram

2011-03-10 @ 11:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback