6 månader av kärlek och utveckling!

tvåtusentio var ett skitår rent ut sagt, men slutet av tvåtusentio och hela än sålänge tvåtusenelva har varit helt underbart! jag ÄR SÅ LYCKLIG! den bästa dagen i slutet av tvåtusentio var när jag träffade sebastian på bussterminalen i sthlm, jag hade varit på besök hos min vän my i vimmerby under en mysig julig helg, den 27/12 stod han där efter väldigt mycket pirrande i magen av massa kontakt hela helgen. gud vad jag var nervös när jag gick av bussen, jag hann fram innan honom och dom där fem minuterna kändes betydligt mycket längre! sen såg jag honom, mycket längre och finare än vad jag kommit ihåg. han lyfte upp mig gav mig världens mysigaste puss och snurrade runt med mig. kändes precis som på film ni vet. hela december var som en dröm, jag gick runt på rosa lyckomoln och det hettade i hela kroppen, vi hade allt möjligt mysigt för oss. bla. när han tre dagar efter att vi bestämt att det var vi, friade till mig. jag blev helt omtumlad, glad, pirrig, lycklig. jag har aldrig varit en person som hängt upp mig på gammalt och vill ge varje människa och varje sekund en ny chans. annars slutar man leva på riktigt. ja sa ja och hela planeringen av bröllop var igång! vi ville ha ett mysigt nära och litet vinterbröllop. någonting som la fokus på oss och nära och kära, istället för alla detaljer runtomkring. vi fick verkligen det bröllop vi hade föreställt oss och alla som närvarande var avslappnade och hade kul precis som vi ville. vår gemensamma konfirmationspräst lars ängblom vigde oss, 13 år efter att han konfirmerat mig och sebastian. det var lite pricken över i:et. jag gifte mig i den sötaste vackraste brudklänningen som min älskling hade sytt helt själv, han var så stolt över jobbet, men jag tror minsann att jag var stoltare över honom. vilken man jag har! knappt två månader innan vår stora kärleksdag förlovade vi oss under nyårsraketerna med massa kyssar och glitter från nyårsafton. han fick hela min värld att glittra! strax innan vårt bröllop fick vi veta att vi väntade vår prins. på första försöket blev han till av massor utav kärlek och redan då trots att han var såå liten, så otroligt älskad och saknad! vi levde i extas! han var planerad och även fast det var väldigt tidigt så kändes allt så rätt, vi ville det här båda två! vi levde i lyx och harmoni och hittade på mysigheter efter mysigheter och åt på fina restauranger, bodde på hotell, roade oss, träffade vänner och mådde underbart! jag kommer ihåg när vi bakade lussebullar i början. en sak jag älskar och uppskattar med sebastian är hans livlighet, han har en energi och vilja som jag aldrig sett hos någon förutom mig själv, han är lättsam samtidigt som han är otroligt djup och romantisk. det blev mjölkrig i köket med följden av mysiga kärleksfulla kyssar. vi började drömma om större boende och var inne på att flytta till villa på en gång. vi satt i soffan en kväll och sebastian säger att han alltid velat bo nära naturen, och att landet skulle vara mysigt! jag är spontan, och vill jag någonting då genomför jag det. jag kämpar för det. och han är likadan, även fast jag fått sparka honom i arslet ibland (; vi hade en till och tänka på och vi ville inte att vår skatt skulle växa upp i stressig miljö utan i en lugn lantlig miljö på landet, trots allas protester och lovord om att det skulle gå käpprätt åt helvete, så följde vi vår magkänsla och vår dröm. jag förstod att jag måste skaffa mig ett jobb snabbt,. vilket jag gjorde. jag la fokus på bebisens framtid och vi letade hus, jobbade, planerade, pluggade, och försökt hitta små små stunder av tid tillsammans. och om dom stunderna var underbara! jag älskar varenda en av dom! trots att det var så nytt mellan oss, så stora omställningar, så mycket press, stress och ångest,. så har vi aldrig aldrig tappat greppet om varandra. för vi är riktiga kämpar. och vi älskar! för gud vad jag älskar den här människan. mamma sa någonting som jag aldrig kommer glömma "jag är glad fanny att du har skaffat dig en man som kommer bli den bästa och underbaraste pappan, att du tänkte på det" han har sina brister, men oj vad han har jobbat på dom, stolt fru kan jag meddela! jag hyllar hans framgångar och hans enormt stora hjärta! den här människan som fångat mig så omtumlande, han är det bästa som någonsin hänt mig och jag älskar honom mer än ord kan förklara! tack för att du är min! ♥

imorgon firar vi sex månader tillsammans. det känns som att vi gått igenom ett helt liv tillsammans, och ändå känns allt så nytt och pirrigt. jag älskar hur han håller om mig när jag gråter, hur han gråter med mig, hur han pussar bort mina tårar och i samband med det även all oro. han tror på mig, han vill att jag utvecklas, han låter mig vara mig själv fullt ut. jag älskar att han är sig själv, att han kämpar, trots stora omställlningar på så kort tid. att han gått från ungkarl i flera år till att bli make till en av de mest komplicerade människorna i världen, stått ut med mina upp och ner gångar, stöttat, funnits där, älskat i alla lägen. han är min klippa, min hjälte, mitt hjärta, mitt allt! ingen är finare än sebastian. ingen har ett större hjärta. han ser godhet i alla, han litar blint på människor för han ser ingen anledning till att inte göra det. han ställer upp, han är helt enkelt den bästa människan jag någonsin träffat. att dela livet med honom må ha förvånat alla, speciellt med all hast det skedde. men det är det bästa jag någonsin valt. att tappa allt annat och bara leva med honom. strunta i alla fördommar, alla glopord och elakheter och älska mer än jag någonsin trodde att jag skulle klara av och var kapabel till.

imrgon firar vi sex månader. imorgon ska och kommer dagen bli helt underbar. det vet jag för min älskling har i hemlighet planerat hela dagen och kvällen. jag längtar!





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fint! <3

2011-05-27 @ 18:07:59
Postat av: Pixie

Det här var nog en av de vackraste texter jag läst från en människa om en annan. Är så glad för eran skull och jag är väldigt glad för Basse att han hittat en tjej som verkligen verkar dela hans värld, hans sätt att vara och hans sätt att se på saker. Kunde inte va gladare om det så hade gällt mig själv. Önskar er all lycka. ^^

2011-05-27 @ 23:33:42
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback