LYCKA!

nu har jag hållt mig i nästan en vecka sen vi vann budgivningen på det mysiga fina huset förra veckan!! tror ni att jag nästan sprängts eller? vi har hoppat runt här hemma och varit så jävla glaaada! och lättade! ni anar inte hur mycket vi kämpat för att hitta ett boende. på rätt plats, rätt hus, allt ska klaffa när man byter stad. och det blir trallaa inte mindre än mysiga linköping :D känns så jäkla underbart! vi vart så himla deppiga när det kom 15 andra par/familjer på visningen, och budet bara steg och steg. men vi vann vårt hus! vi fick det för 1,1. det är helt wounderful! önskar ni fick känna känslan vi fick när vi var där. jag ska försöka förklara! det är ett sekelskiftshus, det är sjötomt med egen mysig brygga! dock ska vi bygga en "fyrkantig" brygga som går ut i vattnet med räcke så man kan ha bord och stolar där och sitta och äta (: det är två kakelugnar, det är en tjänstekamin, det är nyrenoverad relaxaxdelning på källarplan med golvvärme, bastu, tvättstuga och gillestuga med hemmabiosystem projektor som ingår, det är tre badrum, tre våningar om man räknar med den inredda källaren. allt är så fräscht! inget fel på besiktningen :D det är bergvärme instalerat, det är dränerat, fasaden är tipp topp, det är inglasad veranda med utsikt över sjön med infravärme, det är fyra sovrum, två allrum, ett stort kök, grovingång och vanlig fin hall.

BEHÖVER JAG SÄGA ATT VI ÄR LYCKLIGA?! :D herregud efter all jäkla oro, letande på hemnet, jag har inte gjort annat än letat hus. hu. så trött på hemnet! men nu slipper vi det! papprena är påskrivna och huset är vårt! den 15 augusti flyttar vi till linköping! wihooo! :D och det är så himla himla mysigt att vi har en kohage precis bredvid oss, så öppet och fint är det! och skog bakom! lycka!!

vi firade med hemgjord pizza ikväll och massa mys,. ska strax bänka oss i soffan med tända ljus, katterna och en mysig film och jordgubbar! myspys! ♥

hoppas ni har en underbar kväll! nu orkar jag vara mer aktiv här och nu blir det mer inredning, för vi ska måla, vi ska lägga golv i hallen, vi ska inreda både hektors rum, vårt rum och alla andra rum med fina möbler! så jag hoppas ni vill hänga med på den galnaste och vackraste resan jag någonsin upplevt, att följa sina drömmar är det BÄSTA jag någonsin gjort och att lyssna på vår magkänsla och våga lita på den fullt ut! du och jag älskade äälskade sebastian!! JAG ÄLSKAR DIG!














































Kommentarer
Postat av: Marit

Åh vad underbart!! Grattis till huset!! Det ser fantastiskt mysigt ut på bilderna!



Och Linköping är ju en jättetrevlig stad! =) Vad kul!



Ha en bra kväll!



Kram kram/Marit

2011-05-24 @ 21:03:48
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves
Postat av: Kajsa

å va fint! grattis till ER =)

2011-05-24 @ 21:07:44
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Verkligen fint! O va snopen jag blev när det stog linköping! vår ikea-stad ju hihi, bara 10 mil härifrån. grattis!

2011-05-24 @ 21:38:27
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Hannah

JAA! Vad UNDERBAAART! Blir så glad för er skull, är ju en speciell känsla när man följt din blogg så länge. Stort grattis till allt, ser fram emot att följa med på resan genom bloggen. Kram!

2011-05-24 @ 21:39:48
Postat av: Caroline

Stort grattis! Och Linköping är en fantastiskt fin stad. Är övertygad om att ni kommer trivas där.

2011-05-24 @ 22:02:20
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: Annica - mamma till Elias

GRATTIS! Så roligt att ni äntligen har hittat ert hus, det var jättefint =)



Vad spännande att få följa med på er resa och inflyttningen är ju inte så långt bort, härligt.



Många grattis kramar

2011-05-24 @ 22:02:26
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt gumman!

Jag kommer och hälsar på , MYSIGT! <3

2011-05-24 @ 22:47:03
URL: http://livetmedkarleken.blogg.se/
Postat av: Jennie

Grattis grattis! Vilket härligt hus ni har fått tag i! Ljust och fräscht. Där kommer ni och "liten" trivas garanterat!

Snart har väl dina drömmar gått i uppfyllelse?

Hus och barn innan du blev 30 eller hur var det?

Kommer ihåg att jag läste det nån gång på din blogg när jag började följa den för flera år sen.



Ser fram emot att se hur du/ni ska inreda denna härliga villa.

2011-05-24 @ 23:28:12
Postat av: Malena

Va roligt! Grattis! Kan tänka mig hur fint ni kommer renovera köket, fast de va ju fint nu oxå... Vilket mysigt hus, va roligt o se hur ni kommer inreda!

2011-05-25 @ 09:13:33
Postat av: Hanna

Fint hus grattis! Kommer att se så mycket bättre ut med din inredningstil sen, du har verkligen skitbra smak:)

2011-05-25 @ 10:12:30
Postat av: Petra

Ser superfint ut fanny! Stort GRATTIS! Jag kommer gärna och hälsar på då ni är installerade! ( ;

2011-05-25 @ 10:20:23
Postat av: Marielle

Härligt Fanny :D! GRATTIS till ert hus och till lyckan:). Jag såg framför mig hur vi kommer få läsa en bok om den mysiga snön oc julen då ni letar gran i skogen bakom er och släpar hem den. Hur ni boar om hemmet med belysning och bulldoft. Hur lilla Hector kommer sitta och le i en babysitter och ha en glad och mysig varm hemmamijlö:). Jag ser så fram emot att få höra om era dagar och tankar o framförallt BILDER. Kram till dig gumman :)

2011-05-25 @ 11:47:56
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: fanny

marielle: ÅH! gumman, du fick mig att bli helt varm i kroppen. det är ju precis så vi har föreställt oss. ett tryggt, mysigt varmt hem. i jul blir det riktigt mysigt! tända kakelugnarna och baka lussekatter medans hektor jollrar vid sidan om oss. all mysig belysning och någon ljusslinga i ett äppelträd. vad vi längtar! TACK! kram!

2011-05-25 @ 11:51:50
Postat av: Erika

Grattis till huset! :)

Kul att ni äntligen hittat rätt & hem..



Bor själv i Linköping, lite nyfiken på vart utanför huset ligger? :)



Läst din blogg i många år, så jag hajade till när jag läste Linköping, haha!



Kram!

2011-05-25 @ 11:54:38
URL: http://detblirbrasa.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Wow!ett stort GRATTIS till er båda till huset!förstår er lycka!!så fint det är.Och det är ju inte så svåra renoveringsplaner om ni nu vill sätta en egen prägel på huset.Blir glad för din skull,kraammm!!

2011-05-25 @ 11:56:59
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vilket underbart hus! Vackert både utvändigt och invändigt, och vilket fint läge! Stort grattis till er!

2011-05-25 @ 12:02:06
Postat av: Magdalena

ALL LYCKA! Ska bli väldigt spännande och få följa resan och vilket fint hus! =) Kramkram

2011-05-25 @ 13:26:06
Postat av: Pixie

Vad glad jag blir för er skull. Vet hur frustrerande det kan vara att hitta en bostad som man verkligen trivs med och att göra det under lite tidspress också, mindre kul. Sen budgivningar är ju rena nersammanbrottet också. Jag är så glad att ni hittat ett hus som ni verkligen trivs med. Tror att det kommer bli jättefint och bra. Underbart hus för barn att växa upp i. Kramar till er alla och massor med lycka till! ^^

2011-05-25 @ 13:26:49
URL: http://tigerbumbi.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Åhh guu så fint det ser ut! Där kommer ni trivas gissar jag på! Linköping är en fin stad med mycket att erbjuda. Så himla roligt! :) Massa grattis & lyckönskningar, kramar

2011-06-02 @ 14:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback