fullt ös medvetslös

ja så känns det litegrann haha. vi är SÅ trötta och vi kämpar kämpar med köket, det är nog inte många som klarar av att totalrenovera ett kök på en och en halv vecka medans man jobbar heltid och har en liten hemma, men vi är som min vän sa målmedvetna och allt går. bara vi vet att vi får vila sen så. imorgon kommer elekrikerna hit igen och fixar vidare och just nu står älsklingen och fixar klart öppningen "fönstret" mellan kök och matrum. blir så fint (: längtar tills allt är klart.

jag har precis betalat våra räkningar och sitter och tar en paus. dricker ett glas iskall cola och har tänt ljus. man måste mysa till det imellanåt också (: försöka se förbi allt byggdamm (; nej men jag städar här hemma och tar hand om hector och tvättar, och lagar mat osv, allt det där som jag kan göra medans sebastian gör grovjobbet i köket som inte jag kan.

ska förbereda för sänggång och sträcka lakanen och vädra ut ordentligt, då sover vi godast (: imorgon ska älsklingen på möte i uppsala och jag tar emot elekrikerna vid nio tiden, sen när dom är klara så ska jag om hector sover grundmåla alla väggar och sen på kvällen ska jag måla fondvägg (blir ett par svarta väggar) dagen efter ska vi tok skruva ihop skåp och sätta upp. sen kommer jag flytta över allt porslin från det gamla köket till det nya vart efter älsklingen monterar upp skåpen i nya köket. sen ska vi riva det gamla köket.. ja, fullrulle som sagt. så ni förstår säkert varför det är lite tyst här!

dagen har varit bra iallafall (: vi gick upp vid halv åtta, åt en stadig frukost, klädde på oss och åkte till tornby och veckohandlade på ica maxi, svängde förbi k-rauta och köpte 12 paket innertak. handlade kissemat på arkenzoo och åkte hem igen. jag lagade lunch medans älsklingen jobbade lite hemifrån och sen blev det att sätta fart i köket. och så har timmarna bara rusat iväg. det borde vara minst fem timmar extra på varje dygn (;

om fem dagar kommer fina anna hit med sin conny och bebis i magen :D jag ska gravidfota dom (: ska bli kul, jag älskar ju att fota som ni vet. och feeelåt för dom usla iphonebilderna på hector :P jag hittade inte min systemkamera och då blev det mobilen. nu har min iphone 4s kommit och den är ju aningen bättre när det kommer till kamera! ska bli så mysigt att dom kommer verkligen längtat! och få visa huset och bara mysa och umgås! ♥

ska ta ett varv i huset och plocka lite, sen ta en dusch och sen krypa ner i en nybäddad säng med min kärlek! mys!

hoppas er helg varit lugn! lugnare än våran (; och tack för hjälpen med skåpet. det var ingen som hade rätt tyvärr. det är ett "friel" skåp från ikea! hittade ett på blocket och ska köpa det imorgon!

PUSS! och god natt!



en bild på vår gata (det är från byns hemsida) vårt hus ligger längst ner på gatan (:



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh kul med nytt kök!! Har själva spenderat veckan åt att renovera ny lägenhet och flyttat. Nu ligger jag här i sängen i nya sovrummet med opackade lådor staplade överallt men med en härlig känsla av att TRIVAS! Och det gör ni oxå har jag förstått:) lycka till med målningen imorgon! Kram

2011-11-20 @ 23:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback