Önskar du var här

Sitter uppkrupen i soffan i min röda flanellpyjamas och lyssnar på elden i bakgrunden. Vi eldar mycket nu och jag älskar det! Man blir varm i själen. Köpte två tidningar idag när jag var på långpromenad med Hector och det ska bli mysigt att sitta en stund nu och läsa om julen. Tänk att det snart är första advent! Har faktiskt små pyntat lite. Fast inget märkvärdigt. Tänder ljus med juldoft av apelsin och massa kryddor och myser. Snart blir det julmarknader, lussebullebak, glögg, pepparkakor och första adventsljuset ska tändas. Hoppas första snön har fallit den 27 november. Hade varit så underbart att pulsa i snön lilla familjen till kyrkan på morgonen på första advent och lyssna på julsånger. Hectors första jul kommer bli varm och mysig och att få ha honom här är den bästa julklappen! Älskade unge! <3

Jag älskar det här huset, älskar naturen här. Det var riktigt uppfriskande att ta en lååång promenad idag i höst solen. Klarblåhimmel och sol. Kylan biter i kunderna och den stickade tubhalsduken är perfekt att borra ner ansiktet i. Gick längst åkrar och skog, vatten och små gulliga villor. Det är ett fint område här. Trivs verkligen. Och vid handlarn pratade jag med byns "har koll på allt och alla" gubbe. Haha. Alla vet vilka vi är här. Det visste dom långt innan vi ens flyttade hit! Typiskt landet (;

Dagen har bara rusat iväg. Jag tog en nap på soffan medans Hector sussade och vaknade när min älskling ringde. Skönt att han kommer hem om några timmar. Saknar honom jättemycket :( vi firar ett år tillsammans snart. Det här året har gått fort. Jag har verkligen haft ett bra år även fast många saker varit tunga så har vi ändå haft det väldigt mysigt ihop! Kul och mysigt och ja väldigt händelserikt..! Minst sagt! Jag älskar min Sebastian. Han är en underbar människa. En sån som får mig att gråta hejdlöst när han håller om mig och viskar hur mycket han älskar och uppskattar mig, som får mig att skratta och tina upp inifrån en iskall höstdag, som ser positivt i allt och håller upp humöret i tuffa tider och håller upp mig med. Den 13 november firar jag och Hector hans fina pappas första farsdag! Vi firar att han är den bästa pappan Hector någonsin kunde önskat sig!! Man brukar säga att barn väljer sina föräldrar och Hector jag förstår precis varför du valde din pappa! <3 jag älskar dig!

Ska koka en kopp te och sen bläddra i tidningarna. Och stoppa på lite mer ved på elden. Varmt och mysigt här inne!!<3

Svarar på era kommentarer strax! Ha em fortsatt mysig kväll och jag hoppas ni förstår hur många ggr jag blivit glad idag?! Varje gång jag loggar in här! Tack!! <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att din bloggpaus inte varade så länge ;)

Man får en sån mysig känsla när man läser dina inlägg :)



Kramis

2011-11-10 @ 23:10:27
URL: http://brincken.blogg.se/
Postat av: Marielle Sjögren

Jag tycker att du är så duktig på att beskriva så man ser bilderna framför sig. Å den där gubben i byn va han trevlig eller surig? Sådär kort i tonen typ? Haha. Det är väl lite roligt att vara "kändis" ;)? Visa gärna med bilder hur er "by" ser ut :).

2011-11-11 @ 11:28:21
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: Therese mamma till Alicia & gravid

Åh gosfisen!!

Han är så himla fin. Det var så mysigt att få hålla honom förra helgen. Det var kul att ni kom över men tråkigt att det gick så snabbt mot slutet och att ni fick jäkta iväg :(

Men vi får som sagt komma ner till er och se hur ni bor. Kan tänka mig att ni bor så otroligt mysigt med tanke på bilderna man har sett med den öppna spisen! Inte ett dugg avundsjuk ;)



Saknar dig! Hoppas ni alla i familjen mår bra.

Hälsa Sebastian och pussa sötaste Hector från oss <3

PUSS <3<3<3

2011-11-11 @ 15:41:25
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: fanny

Linda: lusten kommer tillbaka när jag märker att ni är här. :D så jag är glad jag med :) va bra att du får en mysig känsla! hoppas du mår bra!! kramar!



marielle: tack gumman! har alltid hört att jag är bra på att skriva och uttrycka mig. det är egentligen bara att beskriva detaljerat hur allt är här, så ni förstår och kan se det framför er :) gubben är jättegullig, haha. det är okej att dom känner igen oss, men aningen jobbigt att hela tiden bli utstirrad så fort man går ut här :P imorgon tänkte jag ta en lång promenad igen med hector, så ska jag fota massa och lägga upp :)



tessan: hihi, gumman då ;) ja han är helt underbar vår skatt! va jättemysigt att ses tycker vi med! och jag hoppas vi hittar en helg så vi kan ses snart igen! tror du kommer gilla det här! saknar dig också! vi mår jättebra :) sliter med köket, phu. hur mår ni? PUSS! <3



2011-11-11 @ 16:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback