kärlek

sitter och lyssnar på joshua radins nya skiva. lika mysig som dom tidigare. hans låtar spelas alltid när vi myser jag och sebastian. det är våran kärleksguru. hii. sitter på vårt nya rum på ronald huset. trivs verkligen. ett steg närmare hem. och för första gången känns det som att vi är en familj på riktigt. nu får och ska vi skapa våra egna rutiner med hector. och helt plötsligt känns allt mycket lättare. jag blir nervös när andra lägger sig i hur vi lever vårt liv. och som en barnmorska sa idag att alla runt omkring gärna ska tycka och tänka och under sjukhustiden har vi fått lite för många olika råd känner jag. så nu, när vi plockat ur alla de råd vi vill följa, skapat egna och valt de som passar hector och oss. så känns det mer än bra. det är lika mysigt som jag föreställt mig. jag längtar tills han är mer vaken, saknar honom när han sover och går och kikar på honom hela tiden. egentligen skulle man tror att jag skulle hinna med mycket när han väl sover, men faktum är att jag är så matt i hjärnan efter allt som hänt den senaste tiden och tills jag landat i allt så får det gärna vara lite kaos här. fast nu har jag faktiskt fixat här. jag trivdes aldrig på sjukhuset vi var på sist, så jag ansträngde mig inte ens att plocka upp. här har jag det. det var mysigt att bädda hectors spjälsäng med lakan, påslakan och örngott med små traktorer på. sätta ner alla hans små gosedjurskompisar och hänga upp det fina hemsydda hjärtat hans gudmor sytt till honon, det kändes mer på riktigt nu. innan har han sovit i en plastsjukhussäng. och nu ligger han och sussar gott i en brio spjälsäng som vi fått låna här. längtar tills vi kommer hem och får bädda i hans egen säng. hectors alldeles egna säng. han ser så liten ut i den där stora sängen. bäddade med en rullad filt som han ligger i, det ska vara runtomkring för att han ska få lite motstånd när han sparkar ut, precis som i livmodern. jag älskar dig liten. vet inte hur livet skulle vara utan dig. men det känns som att livet började när du kom. även fast det var och har varit jobbigt, många ångestfyllda stunder, oro vid minsta lilla hosta du fått, tårar och uppesittar nätter med dig i famnen. lycka är du. kan sitta i timmar och bara titta på dig. jag älskar dig verkligen. jag älskar din pappa. och jag älskar dig! med er känner jag att lyckan är rotad. jag fyller år imorgon och att få fira min födelsedag med er, det är det bästa av allt. jag önskar mig ingenting mer än att vi mår bra och kommer landa i allt tillslut, tillsammans. för jag vet att efter det här, så klarar vi allt. vi har gått igenom så mycket motgångar ihop du och jag sebastian. och jag litar blint på dig nu att du alltid stannar. och jag är alltid din, det vet du. jag har hittat hem i dig. till slut hittade jag hem. tänk att det skulle bli hos dig. otippat skulle jag tyckt för flera år sen, även fast du alltid fått mig att le så känns allt så självklart nu. vad var det jag inte såg då, som jag ser nu. oavsett vad, så är jag väldigt väldigt tacksam för dig. för allt du gör, allt du är. allt du gör för mig och hector. du är en fantasiskt underbar, begåvad och smart människa. jag tror bara du inte riktigt insett det förens nu. men vad du kan. du är en sån person som kan ta dig hur långt som helst, bara du tror. och när du inet tror, då tror jag åt dig, för jag vet, utan att ens behöva ha det bevisat att du klarar av allt du tar dig för. och jag älskar dig för din motivation. för din styrka och din ork. från ungkarls liv, till det här. det är en omställning som heter duga. men du klagar aldrig. du öser över kärlek över både mig och hector. tack för att du är våran.

jag längtar tills min kärlek kommer hit. jag och hector saknar dig! vi ska ta en mysig promenad i hectors fina retro vagn sen när sebastian kommer hem från vårt hus. han är där nu och hämtar vagnen, babyskyddet, åkpåsen och lite annat smått och gott. sen ska vi till affären här i närheten och handla lite saker till hectors skötbord. mer blöjor, tvättlappar och sånt. fylla upp kylen. tills han kommer hem ska jag fortsätta tvätta här, tvätta av min ansiktsmask som jag har på mig och ansiktet är helt stelt, helt glömt av den. och om en kvart börjar halvåtta hos mig. så vid åtta ska liten hector äta igen. ska plocka upp honom och gå ut i vardagsrummet här och titta på programmet och sen blir det mysig ammning ♥

ha en riktigt mysig kväll. det ska vi ha. imorgon vaknar jag och är 26 år. ska bli så mysigt att fylla år! puss&kram!



mysigt på rummet och liten hector sussar i sin säng.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt för er att äntligen få vara på ett ställe som är lite som hemma!

Och vad mysigt det ser ut med Hector i sängen!

Saknar dig! <3<3

2011-09-08 @ 19:36:08
Postat av: lj

Grattis på födelsedagen idag då, fanny =).

2011-09-09 @ 08:12:47
Postat av: Petra

You got mail...

2011-09-11 @ 09:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback