Vecka 21 imorgon

Jag älskar att vara gravid! Nu känner jag riktigt hårda sparkar och varje gång jag drar med händerna på magen så svarar han med en spark gosen! Magen är faktiskt väldigt stor, men det var den ju med Hector med! Undra hur stor jag blir om jag går hela vägen. Något säger mig att han kommer komma tidigare än utsatt datum, men bara tre veckor högst! Kräks och mår illa när jag inte äter regelbundet eller går upp tidigt! Men annars har den här graviditeten varit helt underbar! Vecka 21 imorgon! Mer än halvvägs! Längtar efter att få upp honom på bröstet! Längtar mindre tills förlossningen... Den var inte lätt förra gången och förlossnings "arbetet" gör lika ont med en mindre bebis enligt bm! Jag hoppas hon visste vad hon pratade om för annars vet jag inte hur jag ska klara det haha ^^ fast hade iof ingen bedövning förra gången. Det funderar jag på nu om det blir en lika jobbig förlossning den här gången. För ut ska ha ju :D


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag har hört att första barnet oftast är svårast att föda (sagt av barnmorskan på min egen förlossning), sen är vägen liksom banad! En bebis född i v 40 har ju såklart större huvud och den absolut sista biten gör säkert lite ondare, däremot har jag läst att prematura bebisar inte hjälper till på samma vis och därför kan vara svårare att föda. Men det är såklart olika.



Spännande det är att följa dig Fanny!

2012-04-27 @ 21:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback