nu tar jag kväll

pluggat med två korta pauser sen kl tio i morse. nu ligger jag långt före i planeringen och känner mig väldigt lugn med att lillebror kan vilja komma. nu är jag redo för att bli tvåbarnsmamma. jag har haft en mycket smidigare graviditet den här gången och att vara höggravid nu var inte alls så jobbigt som jag trodde. tröttheten står jag ut med och vattnet i fötterna med. sista när jag väntade hector så kunde jag förbövelen knappt gå. så ja, så jäkla jobbigt var det minsann inte :D men som sagt. redo, lillebror vi saknar dig!
 
det går bra i skolan, alla inlämningsuppgifter hitintills har jag fått alla rätt på. och jag är taggad! just nu läser jag matte, jornalistik reklam och information och svenska b har jag också. den kursen har jag nästan färdigställt, ett arbete som ska färdigställas bara sen så. och enligt planeringen så kommer jag att vara klar med det här så att jag kan söka in på universitetet till min ledighet med lillebror är slut. DÅ ska jag inte läsa distans utan sitta i skolbänken på riktigt som det ser ut nu. ska bli riktigt roligt faktiskt! träffa lite folk och knyta kontakter. slita lite nu ett tag framöver för att få jobba med det jag vill sen. låter bra tycker jag (:
 
älsklingen skickade ett mms till mig på tre kattungar innan idag. det är nämligen så att vi har blivit med kattungar. eller våran perser doris har det (: mysgumman! det var inte så svårt att lista ut, så vi blev inte direkt förvånade. känns otroligt häftigt att ha varit med om en kattförlossning. sebastian fick inte klippa navelsträngen när hector kom, allt gick så fort ju. men nu när ena missen inte ville ut så ringde vi djursjukhuset och dom förklarade hur han skulle göra, rispa av navelsträngen med nageln. tänk va duktiga katter är. vi satt och hjälpte till, men dom bara vet hur det ska gå till. lilla doris. det kan ta upp till tolv timmar innan alla är ute, men än sålänge har fyra stycken mini mini dorisar tittat ut. mirakel :D
 
medans jag har pluggat så har hector och sebastian lekt på hans rum, gått promenad och myst. det har varit en riktigt bra dag med andra ord.
 
nu ska jag umgås med hector innan han ska få sin kvällsgröt och sussa. saknat honom idag. och ögonen är väl fyrkantiga av allt pluggande idag. nu blir det snart middag, älskligen lagar just nu. skinkpasta med svamp och sen krypa upp i soffan och gosa. nu känns det bra, mycket bra att ta kväll ♥
 
ha en riktigt mysig tisdagskväll nu (: pussar!
 
jag älskar dig!
 


Kommentarer
Postat av: Marielle

Å vad roligt med kattbebisar :D!! Vad är det du behöver journalistik till :)?

2012-08-21 @ 20:59:25
URL: http://donnadeluxe.blogg.se
Postat av: Emma - mamma till två

Nämen åååhhh... Kissebebisar. Och persier ❤ snuttisar da ;) galen i missebebisar. Vill verkligen ha. Men verkar som sambon e allergisk så här blire väl aldrig mer djur (i lgh ialf) :,( ja som är uppväxt på djur. Hoppas missarna och ni andra mår toppen. Kramis

2012-08-21 @ 22:15:58
URL: http://Mammatilltwo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback