Today

Vi har hunnit med en del idag. Inte bara ledsamt utan fint också. Men vad vore livet utan nergångar? Jag har haft så många så om någon uppskattar en lättsam nedförsbacke så är det jag. Det är väl någonstans där ni tycker att jag är positiv, för jag framhäver hur glad jag blir för saker.. Stora som små. Att vara på MVC idag och få en spontan kontakt med en riktigt genuin tjej med en mage i samma (nästan) vecka som jag. Som visade sig vara en sån som fastnar och stannar. På fredag kommer hon till oss och fotograferar oss. Gravidfotograferning! Att vi hade samma intresse gjorde inte saken sämre. Ska bli mysigt! Har varit så dålig på att fota magen den här gången. Iallafall med systemkameran. Jag har tänkt på det ofta, men det har aldrig blivit av. Men på fredag. "tack för all positiv energi du gett mig idag" fick jag ett sms om. Kände precis samma. Vissa människor dyker upp så lägligt. Och ger lite extra glädje. Att allt såg jättebra ut med vår skatt i magen var ännu en sak att glädjas åt såklart. Att få mysa till hans hjärtslag medan sebastian höll mig i handen.. Fint! Jag var hos studievägledaren idag också, nu är hösten planerad. Jag blev glad att det fanns ämnen bla. Fotografering som jag såklart valde fanns! Heltid på distans. Nu är det dags att bli klar med gymnasiet för att gå vidare till högre utbildning om ett år. Vi har drömmar som vi sakta tar oss till. Det här är ett steg påvägen. Planerna? Dom får ni veta sålänge ni fortsätter följa oss. Men bo kvar här kommer vi inte göra i evigheter. Men barnen ska få växa upp i natur och friskluft iallafall. En sak i taget. Vi kommer bo vid havet. Det är en sak som är säker! En dröm som vi strävar efter. Härligt att veta om att man sätter sig i livet precis där man själv väljer. Gränserna sätter man upp själv. Det känns iallafall riktigt skönt att komma igång. Är det någonting jag avskyr är det att trampa på samma ställe. Och inte utvecklas. Den känslan kryper i bröstet och är allt annat än någonting jag känner mig tillfreds med. Jag behöver tid på mig att planera men när det väl känns bra då går det i en rasande fart. Framåt.



Kommentarer
Postat av: Carro

Fattar inte riktigt.. Trodde ni bodde i ert drömhus? :s

2012-08-08 @ 20:22:13
URL: http://Pastellkarusell.blogg.se
Postat av: M

Men... ska ni flytta nu igen? Du skriver jämt om att ni bor i ert drömhus och att ni alltid ska bo där osv.

2012-08-08 @ 23:38:49
Postat av: M

Funderade också på hur det gick med företag och hemsida mm? Det var längesen du skrev att ni satt ned det sista :)

2012-08-08 @ 23:42:09
Postat av: Annica

Planer och drömmar ska man ha och det tror jag nog att alla har mer eller mindre. Jag läser också in mina gymnasiepoäng nu så jag nångång ska få det där slutbetyget, bara det är ju ett mål, en dröm =) Letar också efter det perfekta huset och ska på husvisning ikväll. Jag vill inte bo i lägenhet för evigt :)
Krya på dig och hade jag bott närmare hade jag mer än gärna hjälpt dig med Hector :) kramar

2012-08-09 @ 09:37:37
URL: http://annista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback