Dec. 20, 2012

Det är en kväll där känslor flödar i huset. Lyssnar på låtar som spelar rakt in i hjärtat och har honom nära. Undrar ofta hur jag skulle må utan honom. Inte det minsta bra förstår jag ganska fort när han är ifrån mig. Är det det här det här som kallas kärlek? Är det nu det är på riktigt? Att oavsett vad man än går igenom tillsammans så har man ett osynligt stark band mellan sig som blir starkare för varje dag som går. Jag älskar honom så jag får tårar i ögonen när jag tittar på honom - han ser inte att jag tittar på honom. Bara sådär vackert ovetande. Vissa stunder vill man stanna tiden. Om du bara visste hur fin du är. Herregud undra om du fortfarande hade valt mig då. Alla våra minnen under dom här åren tillsammans spelas om och om igen som en film i huvudet på mig. Jag ser hur du tittar på mig med värme i blicken, ler sådär som bara du kan. Jag ser glädjen i ditt ansikte när du lyfter upp mig på ett av våra bröllopsfoton. Du vet att vi väntar barn och du har sen du fick reda på det gått med ett finurligt leende på läpparna, det ser ut som att du vet någonting som ingen annan vet om. En känsla du gärna vill dela med dig till andra - men som är för stor och fin för att någonsin förstå. Du ska bli pappa. Någonting du längtat efter i år. Jag ser dig när du håller i våra nyfödda barn - stolt som bara den. Och när du håller om mig och lovar att jag är lika vacker nu som innan två graviditeter, för i dina ögon är jag den vackraste som vandrat här på jorden. Och i din övertygande röst finns det bara massor utav kärlek. För det är så vi känner för varandra. Jag kan inte leva ett liv utan dig.


Kommentarer
Postat av: kattis

Åh va fint du skriver :) kärlek är någott underbart och jag känner för min sambo så som du gör för din :) jag känner kärleken bakom dina ord även fast jag sitter i en norrländsk by minst 100 mil ifrån dig..

ha nu en riktigt god jul och njut av varandra :) kramar

2012-12-21 @ 07:29:58
Postat av: mimmi winter

Ack, så vackert. :')))

2012-12-21 @ 12:35:38
URL: http://nattstad.se/mimmiwinter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback