Mysig dag

Bestämde redan i morse när jag och barnen satt och åt frukost ihop att det skulle vara mysigt med en dag ihop vi tre. Så ringde dagis och sa att Hector blir hemma idag! Jag har varit rent ut sagt livrädd för att vara ensam med dom eftersom jag i början efter Dorian kom mådde så dåligt och minsta lilla motgång blev jobbig. Men nu mår jag bättre! Och man måste ju "utsätta" sig för det man tycker är jobbigt i livet. Ja att vara hemma med två underbara barn är ju inte det jobbiga jag syftar på! Utan att känna den där stressen över att inte räcka till. Men det går bra! Och jag är lugn än sålänge (; vi tittar aldrig på tv med Hector. Men nu sitter vi uppkrupna i soffan alla tre och kollar på en barnfilm som handlar om julen. Omringad av kärlek!

Igår var Sebastian ledig! Han har så mycket sömn att ta igen.. Ja det har vi nog båda ^^ men viktigare att han får sova tänkte vi. Så efter vi ätit frukost gick han och la sig och sov i fyra timmar. Skönt! Medan han sov pluggade jag, umgicks med Dorian och planerade upp resterande dagar i december. Det blir julbak, julfest med julbord och godisbak och linköpings största julmarknad. Vi har fått tag på billiga skridskor på blocket och ska tass oss varm choklad ut och åka på kvällen (har en spolad isbana 2 min från huset) det ser jag verkligen fram emot! Vi ska på busfabriken med Hector och sen ska vi för första gången gå på lucia på dagis! Lilla gubben <3 på tredje advent ska vi på skymningsvandrig i gamla Linköping och få uppleva julen på 1800-talet! Ska bli riktigt mysigt! Och vi funderade på att gå i domkyrkan och lyssna på en kör som sjunger julsånger. Men är lite tveksamma till det då det är när barnen är som tröttast och inte direkt tysta alla gånger haha! Hur som helst! Mycket att se fram emot!

Nu ska jag umgås med mina skatter! Hoppas ni får en jättebra dag! <3


Kommentarer
Postat av: Mimmimus

Fina pojkar <3

2012-12-11 @ 13:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback