Banan muffin och yoghurtglass

I morgon fyller vår älskling ett år! :D mammahuvudet jobbar på högvarv vill jag lova och bollar via sms med pappahuvudet! Vilket vi gjort länge nu. Vad ger man en ett åring på hans födelsedag i mat/efterrättsform? Att ge honom sötsaker kom vi överens väldigt fort om att det skulle vi då inte ge honom och kommer undvika så länge det bara går. Det finns så många andra bättre alternativ! Och ni får väldigt väldigt gärna komma med förslag! Vad gav ni era ett åringar när det var kalas? Ett recept från allt om föräldrar tror jag det var fanns ett recept på bananmuffins till dom minsta. Det ska jag faktiskt ställa mig och baka nu. Kliar i bakfingrarna och Hector sover lunch så då passar jag på! Ska baka brödet jag la upp recept på sen också. Men först muffins till hectors kalas. Imorgon på hans födelsedag får han hemgjord yoghurtglass. Vi gör ju egen yoghurt till honom varje morgon av naturell yoghurt och mosad banan. Tanken är att göra en liten sats med banan och yoghurt, en med hallon och yoghurt, en med mango och yoghurt och en med blåbär och yoghurt. Hälla det om vart annat i en glassform och frysa in. Kalla saker är nämligen väldigt spännande tycker Hector. Tänderna som växer blir så glada också säger han :D haha. Ni ska se hans framtänder. Större glugg får man leta efter. Gullungen! Efter baket ska jag sätta mig och slå in paket. Fått paket på posten också. Va glad jag blev! Tack så jättemycket och självklart kommer tackkort :) imorgon blir det heldag med mys för lilleman! Vi ska bada i poolen hela familjen, gunga i nya gungan (som han får imorgon) läsa böcker, busa, öppna paket på melonen med sång såklart! Lilla hjärtat! Vi är så stolta över dig <3


Kommentarer
Postat av: Madeleine i CA

Jag har gett tårta till båda tjejerna när dom fyller 1. Dom får inte i sig mycket alls, men det är så roligt att se dom sitta och kladda med sin tårtbit. Till kenzis bakade ja tom en miiiini tårta som hon hade själv. Det blir så fina och roliga bilder som är roligt att ha senare. Och somsagt, det mesta hamnar i ansiktet, på kläderna, golvet.etc. och inte mycke alls blir uppätet.. så ja tycker ni ska ha en liten vanlig tårtbit som han får äta :)

2012-07-30 @ 16:12:51
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback