Spontanbesök och mysig innedag

Hej på er. hoppas  ni mår bra! gud vad jag vill blogga och jag saknar det verkligen. många som mejlat bloggsuporten och fått svar att dom jobbar på problemet.. känns som det borde blivit fixat tills nu, det är ju snart två veckor sen. tålamod vafan är det!? :P tänkte på det. jag är ju inne på fb och lägger upp lite med bilder osv. ni som vill kan mejla mig så lägger jag till er, så har vi lite kontakt iaf :D [email protected]
 
igår kväll fick vi mysigt spontanbesök av vänner från sthlm, blev en riktigt rolig snabbvisit, med fika titta på huset och många skratt, att dom blev sugna på att köpa hus här ute kom upp. haha, det hade varit galet kul! så kommer dom på sommarfesten nästa helg. underbart. tack fina ni för att ni kom. vi blev så glada!
 
på dagen var vi in till linköping och var med julius till vetrinären, lilla gubben. han är sjuk. ja alltid varit mer eller mindre och vi har under tre års tid kämpat för att han ska få ett värdigt liv. börjar förstå att det aldrig kommer bli bra och det känns fruktansvärt jobbigt att inse. hade en klump i halsen när vi gick med snabba steg ut från kliniken. båda satt tysta i bilen hem. det här är det värsta med att skaffa djur. baksidan på allt mysigt man får. han kan inte vistas med andra katter längre. och om vi är egoistiska och tänker på oss så visst, men han får inget värdigt liv. och det han har är obotligt. nu har vi veckan ut på oss att fatta ett beslut jag helst inte alls vill tänka på. vi vill bara att han får må bra. usch.
 
köpte pyssel till hectors födelsedagsinbjudningar innan vi åkte hem och eftersom vädret är så underbart :P så tänkte jag sätta mig och pyssla med det när hector sover lunch. Baka bröd och grundmåla zid's spjälsäng ska jag också pyssla med. en innedag med mys och pyssel helt enkelt.
 
Magen växer och växer och vi mår bra. ryggen värker som bara den, men det är nog inte så konstigt med den kulan jag har. på midsommar var vi på fest här i området och en av dom som var där jobbar som massör. fick bort massa "slagg" som hon kallade det och jag får komma gratis till henne en gång i veckan. helt underbart! känns som det är dags snart igen. älsklingen är så gullig och masserar mina fötter och rygg (gravid massage ^^) varje kväll. nu på lördag går vi in i vecka 30. 10 ynka veckor kvar tills han är här, om han inte kommer innan. Jag hann aldrig riktigt förbereda mig mentalt med hector efter som jag inte alls var beredd på att han skulle komma tre månader för tidigt. men den här gången känner jag mig verkligen redo. du är så så så välkommen gubben ♥ har rensat ut kläder till honom och högen är inte liten. det är bra att ha en storebror ^^  och lite nytt såklart.
 
vi har fått hem vårat nya kylskåp, snällaste morfar köpte ett så fint till oss :D vårt gamla brakade ihop, är förvånad att det faktiskt höll så pass länge. 20 år gammalt :P men nu har vi ett jättefint från bosch som är över två meter högt och rymmer massa mat (: så nöjda! vi pysslar på här hemma. som man säger man blir aldrig klar i ett hus och det är väl lite tjusningen med det. rastlös själ vill ha saker att göra! men att ta lite i taget passar oss perfekt (: nu är toaletten vi renoverat äntligen klar! ikväll kopplar vi på vattnet som älsklingen drog igår, whi (: grannen är elekriker och ska komma och dra in el så vi ser nått (; änsålänge är det värmeljus som agerar ljuskälla därinne! ska fota innan kvällens slut och visa er bilder!
 
nu är det lunch här hemma och sen pyssel (:
 
ha en jättemysig onsdag! så hörs vi snart igen, ja ikväll med bilderna på toan. jag försöker vara mer effektiv här. tycker det är lika tråkigt som ni ):
 
puss&kram!
 
 
häromkvällen. mina älsklingar busar (;
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica A

Vad tråkigt med katten :( Som sagt, det är det värsta med djur, att den dagen kommer någon gång.. Men tänkte, du skreva att han inte kan vara med andra katter, kan han vara ensam katt då? Finns det något man kan hjälpa till med kanske? :)

Svar: Mejla mig :)
little misssunshine

2012-06-27 @ 15:17:53
Postat av: Marielle

Jag tittar på ert köksgolv igen och tycker det är läckert. Men när du torkar det undrar jag om det inte tar hundra år innan det torkar? Är det plastgolv? Gummi? Varför valde ni just det golvet? Det är annorlunda men läckert som sagt :).

Svar: Det torkar på nolltid :) det är ett gummigolv som brukar ligga i industrier och är väldigt väldigt tåligt! Det är skönt att gå på! Perfekt för att det inte blir kallt på vintern och perfekt för små barn att lära sig gå på :) sen tycker jag det är snyggt :D
little misssunshine

2012-06-28 @ 17:20:32
URL: http://donnadeluxe.blogg.se
Postat av: Jennie

Har också en fråga ang gummigolvet.
Hur har ni lagt det? Med dubbelhäftande tejp eller limmat? Om ni har limmat, vilket lim har ni använt?

Vi har lagt det i vårt barnrum men blev rekommenderade att använda dubbelhäftande tejp. Det funkar tyvärr inte för det delar på sig i skarvarna.
Tack på förhand.
Mvh Jennie

Svar: Hej Jennie! Va konstigt att ni blev rekomenderade det! Vi blev rekomenderade gummilim av företaget som tillverkar golvet. Det vi har är italienska artigo. Ett tips är att vända sig direkt till tillverkaren.
little misssunshine

2012-06-29 @ 23:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback