Sov gott

Hoppas eran dag har varit riktigt bra! Min har varit mest långtråkig men så är det väl när man inte är helt hundra ^^ hur som helst, dagen har rullat på och vi kom iallafall ut i solen en stund jag och liten Hector (: mys!

Ang. Filmen jag såg. Jag är och har alltid varit en människa som alltid och då menar jag alltid skapat mig egna uppfattningar om allt, saker, människor mm. Har jag hört ett rykte har jag aldrig trott på det utan tagit reda på fakta istället för att tro på saker jag hört på en gång. Vi säger såhär; självklart är jag glad att ni varnar för det här! Men jag är inget typisk människa som skulle falla för en sekt. Vilket jag inte alls tyckte att det var när jag såg filmen. Har ni sett den? Mannen som skrivit boken och filmen är grundaren till en av de farligaste sekterna MEN, är han då farlig gällande allt han skapar? När jag såg filmen hade jag ingen aning om att han faktiskt höll i en sekt. Och det filmen handlade om var att det trauman man varit med om i livet hindrar oss från att leva fullt ut, den handlade om att ett sätt att kunna gå vidare var att gå tillbaka och gå igenom det traumat för att sedan kunna släppa det. Sekt? Don't know! Men inget jag blev påverkat av Iallafall :) jag vill såklart efter varningarna veta VAD det är i filmen eller boken som är så farligt? Jag må vara blåögd och godtrogen. Men jag är en människa som måste få veta och ta del av allas åsikter och tankar! Och efter att ha sett filmen och läst era kommentarer kan jag inte riktigt få ihop det. Jag förstår att mannen som skapat filmen även står bakom en farlig sekt, men vad har filmen med sekten att göra? Nyfiken!

Kvällen vart myspys! Älsklingarna hämtade mig på jobbet vid 20! Helt underbart att vi stänger så tidigt :D kom hem, medans jag tvättade av sminket gjorde sebastian iordning te till oss, poppade popcorn och tände massa ljus! Desperata husfruarna och massa gos! Älskart! Haft en riktigt bra kväll <3

Och nu ligger vi i sängen och ska sova (: natti natt hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Susie

Hej gumman. Hur fick du tag i filmen? Först när jag läste inläghget om den så tänkte jag inte mer på det, men när jag sen läste alla varningskommentarer blev jag nyfiken och bara ville se den, haha. Jättenyfiken! Ville tanka ner den men finner den inte hur jag än söker. Tips?



PUSS!!

2012-03-07 @ 11:09:53
Postat av: Caroline

Fast nu talar du ju emot dig själv. Du säger att du inte är typen som skulle falla för en sekt, men det är ju faktiskt det du har gjort när du rekommenderar och lovprisar filmen. Dianetik kategoriserar som en pseudovetenskap (tillsammans medier, spåkulor, tarot och allt annat hittepå) och vetenskapliga studier gjorda på den visade att den inte fungerade överhuvudtaget. Så jag skulle släppa den biten om jag vore dig, för ditt eget bästa! Det finns så mycket bättre vägar att gå för att må bra.

2012-03-07 @ 16:41:36
URL: http://oddities.blogg.se/
Postat av: fanny

caroline: att gå tillbaka till trauman för att ta upp det som hände för att sedan kunna släppa det, det används inom svensk psykologi. Många olika realibiteringar osv. Det är ingenting jag kommer börja använda mig av. det jag undrade vad exakt det är som är så farligt med just den här metoden? jag skrev ingenstans att jag fallit för den, jag hade ju som sagt ingen aning om bakgrunden till den här filmen när jag tipsade om den.

2012-03-07 @ 16:45:20
Postat av: fanny

caroline: så VAD är det i filmen som är så farligt? det vill jag veta :P

2012-03-07 @ 16:46:13
Postat av: Caroline

Och en sak till, då du undrar vad dianetik har att göra med scientologi. Det är ju en metod som praktiseras av anhängare till scientologin kort och gott. Det är en scientologisk lära.

2012-03-07 @ 16:46:21
URL: http://oddities.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback