Morsdag

Min första morsdag! Vilka fina killar jag har i mitt liv. Frukost på sängen med hembakat bröd med ost skinka tomat och gurka, juice, te och ett prickigt paket! I paketet låg en vit frotté morgonrock som jag tittat efter länge! Mysigt att dra på sig efter dusch. Och på morgonen! Ser måttligt roligt ut med min bebismage (: så jättemysig start på dagen!

Sen klädde vi på oss, skulle få fler överraskningar. Han tänker på allt <3 kände glädje och sorg i samma andetag när jag såg det fina körsbärsträdet han köpt. Och idag begravde vi vera. Ni som läst bloggen länge vet att hon blev ihjälbiten av en kamphund. Jag la så mycket trygghet i henne, och hon var verkligen en betydelsefull liten vän under jobbiga år, tror det är svårt att förstå hur en katt kan betyda så mycket i vissas ögon, men för mig betydde hon mer än "bara" ett husdjur. Så försvann hon plötsligt och lämnade ett stort hål. sen dess har jag aldrig känt mig hemma någonstans, flyttade runt mycket. Men det gör jag nu, känner mig hemma. Förra sommaren när vi flyttade hit pratade vi om att vi skulle begrava henne, under ett körsbärsträd i trädgården. Han har nog sett vad hon betyder för mig. För att komma ihåg det vi pratade om.. Vad ska jag säga. Det var det finaste någon någonsin gjort för mig. Tack älskling! Tror inte riktigt du förstår vad du gjorde för mig idag. Det blev så fint! En fin liten begravning med ett litet brev och blommor. Och sen körsbärsträdet ovanpå. Nu kommer hon leva vidare i det. Och skulle vi någon gång flytta tar vi bara med en del av trädet! Känns bra att hon kommit under jord äntligen. Mysigaste Vera! Tack älskling och tack Maria för att ni finns <3

Jordgubbsplantor och krusbärsbuske fick jag också. Tänk vad man kan uppskatta växter!!! :D hade inte alls samma intresse när vi bodde i lägenheten!

Vi har haft loppis här där vi bor idag, så dit har vi gått också. Var fjärde söndag tydligen! Mysigt! Och bränt mig har jag hunnit med (; Snygga linjer från linnet. Glömde helt bort solkrämen. Så kan det gå!

Ska ta och vila en stund, är helt slut efter dagen. Men än är den inte slut. Ikväll tittar vi på film och hoppar i säng tidigt! Trötta båda två. Imorgon börjar ett nytt, helt klart mer underlättande liv för oss! Och det var vi värda som Maria säger hela tiden. För vad vi har kämpat! Aldrig gett upp, och nu. Nu är det vår tur <3

Grattis på Morsdag alla fina mammor!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh vad fint gjort, det där är verkligen kärlek rakt igenom <3



Vi funderar hela tiden på hur vi ska göra med vårt lilla missebarn, det är ju skitsvårt!!



Många kramar, vad spännande med högskola för er båda!

2012-05-29 @ 21:50:07
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Åh, älskade lilla Vera <3 Ja, du vet ju iaf att JAG vet hur det är att älska en katt... mina katter, mina barn.. mitt allt! <3 Sitter med tårar i ögonen när jag tänker på fina Vera <3

2012-05-29 @ 23:40:05
URL: http://jenfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback