God morgon lördag!

God morgon allihopa! Nu en fråga till er som är själva på vardagsmornarna som jag kommer bli innan Hector ska till dagis. Hur gör ni för att få ihop allt med amning och frukost och påklädnad osv? Tror jag har läget under kontroll men hade vart kul att höra hur ni gör med! På onsdag blir jag nämligen ensam men våra skatter för första gången! Lite pirrigt! Men det blir nog jättebra!

Vi ska strax bege oss till lekplatsen och gunga och kräla runt i sandlådan. Har aldrig varit och kommer aldrig bli en mamma som sitter på en bänk och läser en tidning. Lekmamma fick jag höra när jag satt barnvakt tidigare av dom andra i parken ha!

Resten av dagen blir mys! Göra det som faller oss in, äta lunch, strosa runt hemma och ikväll god middag och film!

Hur ser er lördag ut? PUSS!

Hm råkade glömma att uppdatera inlägget (;


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman, det som kanske fungerar för en person fungerar inte alltid för en annan. Men jag brukar göra mig själv i ordning först och under tiden låter jag lillfisen vakna till sitt favvoprg sedan när jag är färdig tar jag mig an honom. Ser till att förbereda så gott jag kommer i håg och kan på kvällen innan så att bara det som måste göras på morgonen görs:)

2012-09-15 @ 19:15:17
Postat av: Tessan

Det kommer gå jätte bra för dig hjärtat med båda hemma ensam. Se bara till att vara lugn och inte stressa på morgonen. Försök att gå upp i någorlunda bra tid så att du hinner med både amning, påklädning och annat som ska hinnas med. Ibland blir det en tuff morgon för mig då Alicia trotsar om precis allting. Men jag försöker vända det till nåt positivt och då går det oftast bra. Se också alltid till att kläder,blöjor,mat och våtservetter ligger nerpackat och klar kvällen innan om ni ska iväg så har du ett mindre problem löst :) jag brukar alltid lägga fram kläder till barnen på kvällen innan så är det färdigt och klart att klä på! Du kommer fixa det och ibland får man ändra lite på rutinerna. Puss hjärtat <3

2012-09-15 @ 20:55:36
URL: http://youremyangel.blogg.se
Postat av: Aggie

Det kommer du fixa galant! :-) De är lite mer projekt tills bebisen är en sisådär 3 månader, för de ammar ganska långa stunder osv. Men sen äter de snabbare och effektivare och då blir det väldigt mycket lättare :-)

Men vi körde mys frukost me bolibompa i soffan alla tre medan lillasyster ammades, funkade bra :-) Innan syster föddes såg vi aldrig på tv på morgonen men det vart lite av räddning. Nu är hon redan 10 månader och nu har vi frukost vid bordet utan tv oftast. Mest för att lillasyter är en kladdis när hon äter in gröt :-)

Sen det viktigaste, packa väska, häng fram kläder till er alla tre. Från byxor och tröja till BH osv. Spar massor med morgon tid på det!

Dessutom kan du alltid ringa dagis och säga, opps, här är vi lite sena idag. Vi blir 30 minuter sena :-)

Kramar!

2012-09-16 @ 21:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback